یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران# ایران: ۳۱ اعدام در یک هفته، سه اعدام در ملأعام

تاريخ:  1394/3/9


اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران


افزایش شلاق زدن و شکنجه زندانیان در ملأعام
 
طی روزهای دوم تا هشتم خرداد ماه شهرهای کرج، تبریز، کرمان، گچساران، مشهد و اردبیل شاهد اعدام 31زندانی بود.
سه تن از آنان از جمله دو جوان 27ساله در روز چهارشنبه 6خرداد در شهر مشهد در ملأعام حلق‌آویز شدند.
زندان قزل‌حصار در این روزها هم‌چون هفته‌های پیش از آن قتلگاه دهها زندانی بود. صرفاً در روزهای سوم و چهارم خرداد 22زندانی در این زندان بدار آویخته شدند. شماری از آنها از هموطنان بلوچ بودند. یک زندانی نیز در روز 4خرداد در زندان گوهردشت اعدام شد.
بربریت حاکم بر ایران همزمان با افزایش موج اعدامها بر ابعاد مجازات وحشیانه شلاق زدن و شکنجه زندانیان در ملأعام نیز افزوده است.
دادگستری استان خراسان رضوی در روز 2خرداد از «برخورد قاطع با مجرمین» خبر داد و نوشت: «در راستای اجرای عدالت و اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی 3فقره حکم شلاق در ملأعام در شهرستان جغتای به مرحله اجرا درآمد... تا تذکری جدی برای تمام متعرضان به حدود الله... باشد».
در روز 29اردیبهشت حکم شلاق زدن یک زندانی در منطقه شاهین ویلا در شهر کرج به اجرا درآمد. در روز پیش از آن نیز در شیراز، دژخیمان یک زندانی را قبل از اجرای حکم اعدام در ملأعام 111ضربه شلاق زدند.
اعدام و شکنجه زندانیان در ملأعام که برای شدت بخشیدن به جو وحشت به‌منظور مهار اعتراضات اجتماعی است به بهانه «شرارت»، «اخلال در امنیت» و «سرقت» و «قاچاق مواد مخدر »... صورت می‌گیرد. و این در حالی است که مهمترین منشأ شرارت و ناامنی و توزیع مواد مخدر نه تنها در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه و بخشهای وسیعی از جهان فاشیسم دینی حاکم بر ایران است و تنها با ریشه‌کن کردن آن ایران و منطقه و جهان روی صلح و آرامش به خود خواهد دید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
9خرداد 1394 (30 مه 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر