شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران# هیل: فرماندهان حزب‌الله که نامگذاری تروریستی شدند در ارتباط با نیروی قدس بودند

حزب الشیطان لبنان

اخبار - خاورميانه - لبنان
تاريخ: AM 7:14:07 1394/3/9




هیل ـ نشریه کنگره آمریکا در گزارشی به دلایل نامگذاری تروریستی دو نفر از سرکردگان حزب‌الشیطان لبنان به نامهای خلیل حرب و محمد قبلان توسط عربستان پرداخته است.
در این گزارش آمده است هر دو نفر دارای سابقه طولانی در اقدامات تروریستی حزب‌الله می‌باشند. دخالتهای گسترده حزب‌الله در کشورهای منطقه باعث شده است تا عربستان این تهدیدات را جدی قلمداد کند.
مقامهای دولت آمریکا می‌گویند خلیل حرب مسئول فعالیتهای حزب‌الله در یمن بوده است و خبرگزاری رسمی عربستان نیز گزارش کرد محمد قبلان در فعالیتهای تروریستی حزب‌الله در مصر نقش جدی داشته است.
بر اساس اظهارات یکی از فرماندهان حزب‌الله هشت نفر از اعضای این گروه تا کنون در یمن کشته شده‌اند.
هیل گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا تأیید کرد که خلیل حرب در موارد بسیاری به ایران سفر کرده تا فعالیتهای حزب‌الله را با رژیم تهران هماهنگ کند. گزارشهای مختلف نشان می‌دهند برای مدتها حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران عملیاتی خودشان در یمن را با همدیگر هماهنگ می‌کرده‌اند.
بنا‌ به گزارش هیل، جان برنن رئیس فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2012 که مشاور ضدتروریستی کاخ سفید بود گفت: ”ما شاهد بوده‌ایم که حزب‌الله شبه‌نظامیان یمنی و سوری را آموزش می‌دهد“.
جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه 2014 گفت: رژیم ایران به تأمین تسلیحات و دیگر کمکهای خود به گروه حوثی در یمن و شبه‌نظامیان شیعی در بحرین ادامه می‌دهد تا بتواند دخالتهایش را گسترش دهد.
یک فرمانده نظامی حزب‌الله در لبنان گفت: رژیم ایران در یمن احتمالاً درگیر راه‌اندازی سکوهای موشکی و دیگر تسلیحات است و ما نیز در حال انتقال تجاربمان در زمینه جنگ چریکی به حوثیها هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر