یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۴

ترس کودکان از رجایی شهر؛ بازرسی بدنی خشن و توهین آمیز خانواده های زندانیان

Rajaee-Shahr
خبرگزاری هرانا – بازرسی های بدنی بی مورد، توهین آمیز و بعضا خشن خانواده های زندانیان هنگام ملاقات در زندان رجایی شهر، موجب ناراحتی خانواده ها و ترس و دلهره کودکان شده است.
 اخیرا نیز ماموران زندان، علاوه بر بازرسی های همیشگی، خانواده های زندانیان را با یک دستگاه فلزیاب مورد بازرسی قرار می دهند که موجب ترس و وحشت کودکان ملاقات کننده می شود.
یکی از خانواده های زندانیان در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “بچه من مدام بهانه پدرش را می گرفت تا یک روز مجبور شدم او را همراه خودم به ملاقات ببرم ولی رفتار سربازان و نحوه بازرسی اینقدر خشن و همراه با عجله و توهین بود که از ترس تمام مدت گریه کرد و الان تا اسم ملاقات و زندان می آید بلافاصله می گوید که من نمی آیم.”
به گفته یکی دیگر از اعضای خانواده یک زندانی، علاوه بر بازرسی های بی مورد و توهین آمیز، بعضی از مامورین مخصوصا در مواجهه با ملاقات کنندگان مرد، هنگام بازرسی از شوخی ها و الفاظ نامناسبی استفاده می کنند که برخورنده است و حتی می تواند مصداق آزار جنسی تلقی شود.
اگرچه بازرسی در زندان امر معمولی است ولی نحوه بازرسی و خشونت و توهینی که با آن همراه شده است، بارها موجب اعتراض و شکایت خانواده های زندانیان شده است، مخصوصا درباره زندانیان سیاسی که مسئولین زندان نیز می دانند که اهل مواد مخدر یا وارد کردن موارد غیرقانونی نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر