یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران#


تلويزيون اورینت‌: مصاحبه با مهدي ابريشمچي، نقش سپاه پاسداران رژيم ولايت فقيه در سركوب و صدور ارتجاع و تروريسم

 

تلويزيون اپوزيسيون سوريه(اورينت): مصاحبه با مهدی ابریشمچی مسئول كميسيون صلح شوراي ملي مقاومت:
- نقش سپاه پاسداران رژيم ولايت فقيه در سركوب و صدور ارتجاع و تروريسم
- سپاه پاسداران در ايران نامي براي ايجاد رعب و وحشت و قدرتنمايي است و در منطقه بازوي نظامي رژيم ايران در تمامي مسائل منطقه است كه در سپاه قدس تحت فرماندهي قاسم سليماني حضور پيدا ميكند
تلویزیون اورینت:‌حتي در اقتصاد و صنايع نظامي نيز حرف تعيين كننده را بعد از خامنه اي وليف قيه رژيم، ميزند. كما اينكه گفته ميشود تصميم دربارة برنامه اتمي نيز به سپاه پاسداران بر مي‌گردد سپاه پاسدران كيست؟ و چه نقشي در مراحل مختلف در منطقه داشته است؟ آيا سپاه، قدرت وحشت‌برانگيز است يا اينكه در اين موضوع مبالغه شده است؟ اين موضوعي است كه دربارة آن از آقاي مهدي ابريشمچي بيشتر خواهيم فهميد.
آقاي مهدي ابريشمچي در سال 1948 در تهران متولد شد. وي فارغالتحصيل رشته شيمي دانشكدة مهندسي دانشگاه تهران است. او نمايندة سازمان مجاهدين خلق و مسئول كميسيون صلح در شوراي ملي مقاومت ايران است. وي 47سال پيش به عضويت سازمان مجاهدين خلق در آمد كه در سال 1971 همراه با بنيانگذاران سازمان توسط رژيم شاه دستگير شد و 7سال را در زندان گذراند، اما در جريان انقلاب ضد سلطنتي و سرنگوني رژيم شاه از زندان آزاد شد. وي از خانوادة تجار معروف آذربايجان است كه در اولين انتخابات پارلماني بعد از سرنگوني رژيم شاه، كانديدا از تهران بود كه بيش از 350هزار رأي به‌دست آورد اما رژيم خميني، او و مجاهدين ديگر را از راهيابي به مجلس منع كرد. منزل او قبل از اينكه تهران را ترك كند، چندين‌بار مورد تهاجم پاسداران قرار گرفت، اما به سلامت از مرگ حتمي نجات يافت و از ايران خارج شد. او مقاومت ايران را در چندين هيأت بينالمللي نمايندگي كرد.
وي چند كتاب درباره مقاومت و رژيم ايران نوشته است، از جمله كتابي به نام سپاه پاسداران به زبان فرانسه.
مجري: با سلام به شما
چطور ما را از تأسيس و شكلگيري سپاه پاسداران رژيم ايران آگاه ميكنيد؟
مهدي ابريشمچي عضو مقاومت ايران: قبل از اينكه به پاسخ سؤال شما بپردازم لازم ميبينم كه به بينندگان شما درود بفرستم. همچنين درودهاي خود را به تمام كساني‌كه كه عليه توطئههاي رژيم ايران در كشورهاي مختلف عربي و منطقه خاورميانه بهويژه رزمندگان در سوريه عزيز مقاومت ميكنند، تقديم ميكنم. من همچنين پيروزي‌هاي اخير در ادلب و مناطق ديگر را به انقلابيون و ارتش آزاد تبريك ميگويم. درود و سلام به همة آنها و دست مريزاد. پيروزي آنها نزديك است و انقلاب هميشه پيروز است، يعني تا سرنگوني رژيم بشار اسد و رژيم خميني در ايران.
مجري: ما هم به شما درود ميفرستيم و به حضور شما در تلويزيون اورينت‌نيوز افتخار ميكنيم. بفرماييد.
مهدي ابريشمچي: در رابطه با سؤال شما اينكه سپاه پاسداران بلافاصله از همان ابتداي سرنگوني رژيم شاه در سال 1979 تأسيس شد. علت آن هم اينكه خميني كه انقلاب ضد سلطنتي را به سرقت برده بود و بهعلت ماهيت واپسگرا و عقب‌مانده و غيراسلامياش، نميخواست به درخواست‌ها و شعارهاي مردم ايران و در رأس آن شعار آزادي پاسخ دهد، به همين خاطر تصميم گرفت فوراً يك نيرو بهنام پاسداران تشكيل دهد و هدف او هم سركوب مردم و مراقبت و جاسوسي اپوزيسيون بود كه از همان ابتدا با رژيم آخوندي مخالفت كرد.
اينجا اگر به من اجازه بدهيد من يك نقشه را نشان بدهم كه نشاندهندة نيت‌هاي رژيم در «صدور انقلاب» است اين نقشه «صدور انقلاب» از عراق به سوريه و اردن را براي فتح قدس نشان ميدهد، اين نقشه توسط سپاه پاسدران آن زمان منتشر شد كه سري بود و ما به نسخه‌يي از آن دست يافتيم.
بعد از سال 1982 هنگامي كه دولت عراق عقبنشيني تمام نيروهايش را ازخاك ايران به پشت مرزهاي بينالمللي اعلام كرد، رژيم خميني دو تيپ را آنزمان به لبنان فرستاد تيپ «امام زمان» و تيپ ذولفقار، تا در امور داخلي لبنان دخالت كنند و بعد از اين زمان بود كه حزبالله تأسيس شد اما اين آخرين كار رژيم نبود و در سال 1990 رژيم ايران و بهطور مشخص خامنهاي به تشكيل نيروي جديدي بهنام نيروي قدس اقدام كرد. بعد از آن نيروهاي مسلح رژيم ايران از 5 نيرو تشكيل شده، نيروي زميني، نيروي هوايي، نيروي دريايي، نيروي قدس و نيروي بسيج كه تمامي اين نيروها تحتامر سپاه پاسداران قرار گرفتند. زيرا بعد از ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع، سپاه تصميم گيرنده اين وزارتخانه شد. و از آنزمان به بعد وزير دفاع از فرماندهان سپاه انتخاب ميشود. ارتش نيز تحتامر سپاه قرار گرفت. به اين صورت دخالت در امور كشورهاي همسايه در منطقه را شروع كردند .
مجري: ما از حزبالله در لبنان و حوثي‌ها در يمن و بسيج در عراق تمامي اين گروهها تابع و دستساز سپاه پاسداران هستند. آيا سپاه پاسداران اين گروهها را تأمين مالي ميكند؟
مهدي ابريشمچي: جواب شما مثبت است. اينجا من چارت سازماني نيروي قدس را دارم، در اين چارت شما مشاهده مي‌كنيد كه نيروي قدس در تمامي كشورهاي جهان نيروي خاصي اختصاص داده، از جمله در عراق و سوريه و حتي اروپاي غربي و آمريكاي لاتين.
اين سپاه است كه فعاليت‌هاي نيروي قدس در خارج كشور را تأمين مالي ميكند و همچنين در داخل ايران در سركوب مردم همين كار را ميكند. سپاه همچنين حوثي‌ها در يمن و شبه نظاميان در سوريه و حزبالله در لبنان را تأمين مالي ميكند. من ميتوانم بگويم كه سپاه در حال حاضر 1000 مؤسسه و شركت اقتصادي دارد. سهم بودجة نيروهاي سپاه در سال 2013 نزديك به 30 درصد است..
مجري: خيليها از نقش سپاه گفتهاند و بهخصوص قاسم سليماني كه قيام مردم سوريه را سركوب كند و طبعاً او نقش زيادي در ريختن خون مردم سوريه داشته است، سپاه پاسداران چگونه در برابر انقلاب مردم سوريه نقش ايفا كرد؟
مهدي ابريشمچي: سپاه و نيروي قدس نقش تعيينكننده در سوريه دارند.
مجري: اسد هميشه ميگويد هيچ نيروي ايراني وجود ندارد در حاليكه در روي زمين نيروهاي رژيم ايران كشته ميشوند و حتي در عراق.
مهدي ابريشمچي: حرفتان درست است. در سوريه از فرماندهان سپاه و نيروي قدس تا نيروهاي پايينتر آن حضور دارند كه در جنگ عليه مردم سوريه و دفاع از بشار اسد شركت ميكنند. بهطور مثال يكي از فرماندهان پاسداران بهنام همداني ميگويد در حال حاضر ما 130هزار بسيجي داريم كه قصد داريم آنها را به سوريه اعزام كنيم. همچنين اشاره ميكنم به پاسداراني كه در سوريه به‌قتل رسيدند و عكس‌هاي آنها اينجا ديده ميشود كه در ايران تشييع شدند و علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي رژيم در مراسم تشييع پاسدار حميد تقوي، گفت: اگر ما خون تقوي‌ها را ندهيم، بايد در سيستان و آذربايجان و شيراز و اصفهان خون بدهيم. يعني در داخل ايران و اين نشاندهندة وضعيت استراتژيك براي آنهاست.
مجري: بنظر ميرسد كه سپاه متأسفانه دست طولاني در بحران‌هاي منطقه دارد، بعضي از كارشناسان غربي ميگويند، رابطة جديدي بين رژيم و حوثي‌ها وجود دارد طي سال‌هاي متعدد و آمريكا و سعودي و يمني‌ها از حمايت قوي رژيم ايران از حوثي‌ها سخن ميگويند؛ اين رابطة سپاه با حوثي‌ها در يمن چگونه است؟
مهدي ابريشمچي: خير اين طرح قديمي است از 25سال پيش رژيم ايران به آموزش حوثي‌ها در قم پرداخت و در لبنان قرارگاه‌هاي آموزشي ايجاد كرد كه حوثي‌ها را آموزش دهد و رابطة حوثي‌ها با رژيم ايران چيز جديدي نيست.
اجازه بدهيد كه من يك بند از گزارش‌هايي را كه مقامات رژيم ايران به شوراي عالي امنيت ملي رژيم ارائه كردهاند برايتان بخوانم. اين گزارش ميگويد كه« استراتژي رژيم ايران همچنان بررژيم بشار اسد و حفظ او سرمايه گذاري كرده است. در اين گزارش همچنين آمده است خامنه اي بودجه اي معادل بودجه كشور و هزينههاي سياسي و نظامي آن را به سوريه اختصاص داده است. خامنه اي اعلام كرده كه سوريه مرز سرخ ما محسوب ميشود. اگر بصيرت رهبري نبود الآن همه چيز تمام شده بود».
مجري: سپاه پاسداران عنوان واقعي سياست رژيم ايران در منطقه است، كما اينكه به آن پروژة هژموني رژيم گفته ميشود.
مهدي ابريشمچي: بله حرفتان كاملاً درست است. حقيقتاً نيروي قدس و سپاه نقش تعيينكننده در امور داخلي كشورهاي منطقه را ايفا ميكنند. ما 23 سال پيش در سال 1993 كتابي تحت عنوان بنيادگرايي اسلامي تهديد جديد جهاني منتشر كرديم و در بخش جيش اسلامي در منطقه، نقش نيروهاي قدس را شرح داديم. كما اينكه من در كتابم دربارة سپاه توضيحات كافي دادهام. سپاه پاسداران نقش زيادي در تمامي مشكلات منطقه ايفا ميكند، از يمن گرفته تا سوريه و عراق و... اما نكتة جديدي كه ميخواهم به شما توضيح دهم اين است كه رژيم بهطور عام به مرحلة  فروپاشي رسيده است و سپاه پاسداران هم به مرحلة فروپاشي رسيده است. چرا؟ زيرا تمام خط و خطوط استراتژيك رژيم آخوندي به بنبست رسيده است. كما اين‌كه آثار اين بنبست را در داخل ايران و منطقه ميبينيد. رژيم ايران از تلاش‌هايش براي ساخت بمب اتمي استفاده ميكرد اما الآن جامعة جهاني خواستار توقف اين فعاليت‌ها است.
مجري: با تشكر از شما مهدي ابريشمچي نويسنده و متخصص امور ايران كه كتابي در مورد سپاه پاسداران نوشته‌ايد كه دعوت ما را پذيرفتيد.

10 خرداد 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر