شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۴

«آمریکا تایید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران را متوقف کرد»

ecfmg
۱۳۹۴ خرداد ۰۹
خبر / رادیو کوچه

کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا (ECFMG) اعلام کرده است که روند تایید مدارک دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی در ایران را متوقف کرده است.
شبکه خبری «بی‌بی‌سی» روز شنبه سی‌ام ماه می، در این رابطه گزارش داده است، این کمیسیون دلیل توقف این روند را محدودیت‌هایی اعلام کرده که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت داریی آمریکا در ارتباط با تحریم‌های ایران وضع کرده است.
بنابه اطلاعیه‌ای که سایت کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا (ECFMG) روز جمعه منتشر کرده، این کمیسیون در حال «شفاف‌سازی محدوده مجاز برای ارتباط با نهادهای صدور مدارک و مجوزهای آموزشی، درمانی و پزشکی در ایران با هدف تایید مدارک صادرشده توسط این نهادهاست.»

به گفته کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا در طی این دوره «شفاف‌سازی» درخواست‌های مربوط به تایید مدارک پزشکی صادره در ایران بررسی نخواهد شد.
پیش از این کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا، برای تایید مدارک تحصیلی به صورت مستقیم با موسسات آموزشی ایران ارتباط برقرار می‌کرد.
معترضان به توقف روند تایید مدارک پزشکی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران، در طوماری اینترنتی خواهان پایان دادن به «سیاست‌های تبعیض آمیز» در این زمینه شده‌اند و تا کنون صدها نفر این طومار را امضا کرده‌اند.
این کمیسیون گفته از تاثیری که این وضعیت بر متقاضیان خواهد گذاشت آگاه است و «به صورت فعال» در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای این مشکل است.
شورای پزشکی کانادا هم در راستای همان تصمیم کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تایید مدارک دانش‌آموختگان پزشکی در ایران را متوقف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر