پنجشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران# رژیم ایران در بصره عراق نیروگاه برق می سازد

Freedom Messenger - Ghasedane Azadis Foto.


خبرگزاری قاصدان آزادی: خبرگزاری های حکومت آخوندی از واگذاری قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی بصره به شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) خبر داده اند.
عباس علی آبادی، مدیر عامل مپنا گفت: «قرارداد گروه مپنا و شرکت اردنی-عراقی شامارا، برای احداث نیروگاه سه هزار مگاواتی سیکل ترکیبی رمیله، در حومه شهر بصره عراق به تایید دولت این کشور رسید.» ارزش این قرارداد دو و نیم میلیارد دلار است. مقامات ایران می گویند این بزرگترین قرارداد صادرات خدمات مهندسی و فنی ایران به عراق است.
هدف از این پروژه، افزودن سه هزار مگاوات نیروی برق به شبکه سراسری برق عراق است که در حال حاضر دارای ظرفیت ۸۵۰۰ مگاواتی است. گفته می شود وزارت برق عراق قصد دارد ظرفیت کنونی برق تولیدی کشور را تا سال ۲۰۱۶ دو برابر کند تا تاثیر منفی کمبود برق بر اقتصاد کشور کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت ایرانی مپنا گفته است پروژه جدید «در پی اجرای موفق نیروگاه گازی نجف و نیروگاه گازی الصدر بغداد به این شرکت واگذار شده و مذاکرات با طرف عراقی یک سال و نیم طول کشیده است.»
مراحل احداث نیروگاه رمیله ظرف چهار فاز تکمیل می شود.
احداث خطوط لوله انتقال گاز به نیروگاه های نجف و شهرک صدر در بغداد و همچنین المنصوریه در جنوب بغداد نیز بر عهده ایران است.
همزمان پترونت، وبسایت اطلاع رصانی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت خط لوله صد کیلومتری صادرات گاز به عراق در مراحل پایانی است و به زودی عملیات صادرات گاز آغاز می شود.
30.7.2015
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر