جمعه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۴

پکن، میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی ٢٠٢٢


mediaCIO
 
رقابت تنگاتنگ میان پکن و آلماتی برای کسب میزبانی بازیهای المپیک زمستانی ٢٠٢٢ با انتخاب پکنِ چین به پایان رسید. پایتخت چین، نخستین شهر آسیایی است که میزبان بازیهای المپیک زمستانی و تابستانی در سال ٢٠٠٨ میلادی نیز بوده است.
پکن در جریان رای گیری کمیته بازیهای المپیک، در روز جمعه ٣١ ژوئیه، بر تنها رقیب خود آلماتی قزاقستان پیروز شد و توانست بار دیگر میزبانی رقابتهای المپیک زمستانی را از آنِ خود نماید.
سازمان ورزش چین از سرمایه‌گذاری ۳٠ میلیون دلاری برای توسعه ورزش‌های زمستانی در این کشور خبر داده است. چین قصد دارد تا با سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های مختلف ، شهروندانش را با ورزش‌های زمستانی که از محبوبیت کمتری برخوردار هستند، آشنا نماید. مقامات چین اعلام کردند در مجموع، سرمایه گذاری معادل ۳ میلیارد دلار برای برگزاری رقابتهای المپیک زمستانی ٢٠٢٢ و احداث زیرساختهای ورزشی در این کشور در نظر گرفته شده است.
چین که در سال ٢٠٠٨ میلادی نیز میزبان بازیهای المپیک بوده است، با پیروزی در برابر آلماتی، رکورد میزبانی این دسته از بازیها را در میان شهرهای آسیایی به نام خود ثبت می کند. این کشور در سال‌های ١٩٩۶ و ٢٠٠٧ میلادی میزبان بازی‌های آسیایی زمستانی و در سال ٢٠٠٩ میلادی میزبان رقابت‌های زمستانی دانشجویان بود.
از میان ١٠٢ رشته ورزشی در بازیهای المپیک زمستانی ٢٠٢٢، چین در ٧۵ رشته ورزشی در این دور از رقابتها شرکت خواهد کرد.
رادیوفرانسه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر