چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۴

#ایران# اعتراضات واعتصابات درشهرهای میهن

 
  11 1394/5/7 
 

تجمع جمعی از کارگران کارخانه صنایع آهن و فولاد درخشان اراک



روز سه‌شنبه 6مرداد 94 شهرهای تهران، روانسر، سنندج، و اراک شاهد تجمعهای اعتراضی مردمی بود.
 
در روانسر در استان کرمانشاه گروهی از اهالی روستای سفید بر واقع به تخریب اماکن تفریحی و گردشی که با بودجه ساکنان محل ساخته شده بود اعتراض کردند و در محل شهرداری تجمع کردند.
آنها با بردن مدارک قانونی ساختمان سازی، ادعای ایادی رژیم را در مورد غیرقانونی بودن ساخت این محل رد کردند.
 
در سنندج گروهی از تولید کنندگان مواد غذایی در مقابل اداره استاندارد سنندج تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع کنندگان گفتند ایادی رژیم با گرفتن رشوه، گواهی استاندارد غیرمجاز صادر می‌کنند. نیروهای سرکوب حاضر در محل تلاش کردند این تجمع را به هم بزنند. اما نتوانستند
 
در تهران ساعت11 صبح عده‌یی از خانواده‌های بیمارانی که از طرف اداره بیمه، نسخه‌های آنها مورد تأیید قرار نگرفته بود در مقابل اداره کل بیمه سلامت در خیابان فاطمی تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان تعیین‌تکلیف وضعیت نسخه‌های خود شدند.
 
در اراک روز دوشنبه 5مرداد ماه 94 جمعی از کارگران کارخانه صنایع آهن و فولاد درخشان در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق و عیدی و پاداش سال 1394 خود بعد از گذشت پنج ماه از سال جدید شدند.
و بالاخره در قم اعتصاب کارگران معدن منگنز سه‌شنبه 6مرداد ماه پایان یافت. این اعتصاب که از روز یکشنبه 4مرداد ماه 94 شروع شده بود هنگامی پایان یافت که کارگزاران رژیم گفتند به خواست کارگران تن دادند. کارگران می‌گویند اگر این وعده دروغ باشد مجدداً اعتصاب می‌کنند.
 تجمع رانندگان وانت بار

روز سه‌شنبه 6مرداد 94 رفتگران شهرداری در کاشان و کارکنان اداره آتشنشانی در کرمانشاه و رانندگان خودروهای وانت حمل بار در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در کاشان جمعی از رفتگران معترض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده، در مقابل ساختمان شهرداری رژیم تجمع کردند.
 

گفتنی است که حدود 4ماه از حقوق این رفتگرها پرداخت نشده است.
در کرمانشاه گروهی از کارکنان آتش‌نشانی مرکزی در اعتراض به پرداخت نشدن حق اضافه کاری سه ماهه در مقابل اداره آتشنشانی واقع در میدان شهرداری کرمانشاه تجمع کردند.

 

در تهران تعدادی از رانندگان خودروهای وانت بار نیسان در خیابان مولوی، روبه‌روی دفتر شرکت باربری تجمع کرده و نسبت به پایین بودن سطح حقوقها تجمع کردند. آنها اعلام کردند تا تعیین‌تکلیف وضعیت حقوقی خودشان، از جابه‌جایی بار خودداری می‌کنند.
 

   1394/5/7

اعتصاب و اعتراض پرستاران و کادرهای درمانی در تهران، سلماس و بجنورد

تجمع کارکنان مرکز انتقال خون استان خراسان شمالی

تجمع کارکنان مرکز انتقال خون استان خراسان شمالی



در ادامه تجمعات اعتراضی پرستاران در شهرهای مختلف میهن، روز سه‌شنبه 6مرداد94 در تهران پرستاران بیمارستان رسالت واقع در بزرگراه رسالت - خیابان ابوذر غفاری، اعتصاب کردند. این پرستاران که طبق گفته شاهد عینی، در پی اعلام حضور بازرس سازمان در این بیمارستان، از قبل برای اعتصاب برنامه‌ریزی کرده بودند، از ساعت 10 و با حضور این بازرس، در حیاط و مقابل در ورودی تجمع کردند...
 
 

گفتنی است که اعتصاب این پرستاران تا زمان خروج این بازرس از این بیمارستان، ادامه داشت و طبق گفته شاهد عینی، پرستاران دیگری اعم از بازنشسته، پرستار شیفتهای دیگر نیز با هماهنگی همکاران خود در این بیمارستان، برای اعتصاب به این بیمارستان آمده بودند. این اعتصاب در اعتراض به تبعیض و پایین بودن حقوقها و پرداخت نشدن مطالبات بر حق پرستاران صورت گرفت.
 
همچنین در تهران روز سه‌شنبه 6مرداد 94 پرستاران بیمارستان موسوم به هاشمی‌نژاد واقع در حوالی میدان ونک و خیابان ولیعصر تهران، دست به اعتصاب زدند طبق گفته شاهد عینی، این پرستاران از ساعت 9 در خارج از ساختمان این بیمارستان و ورودی ساختمان، تجمع کردند.

 
و در روز دوشنبه 5مرداد 94 در سلماس پرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء در اعتراض به عدم اجرای طرح عملکرد در محوطه این بیمارستان برابر درب اورژانس تجمع کردند.
 
 
 
در بجنورد روز دوشنبه 5مرداد ماه 94 کارکنان مرکز انتقال خون استان خراسان شمالی در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب‌افتاده برای ساعتهایی دست از کار کشیدند و در برابر دفتر مدیریت سازمان مرکز انتقال خون این استان در بجنورد تجمع کردند.
 

1394/5/6

اعتصاب آهن‌فروشان و درگیریهای دستفروشان در تهران

بازار آهن تهران


روز گذشته اعتصاب آهن‌فروشان تهران در بازار قدیم آهن‌فروشان در خیابان موسوم به 15خرداد و بازار آهن‌فروشان شاه آباد وارد ششمین روز خود شد. آهن‌فروشان بازار تهران از روز 30تیر در اعتراض به سیاستهای چپاولگرانه مالیاتی رژیم مغازه‌های خود را بسته‌اند آنها اعلام کرده‌اند تا وقتی سیاستهای چپاولگرانه تحت عنوانهای افزایش مالیاتی و ارزش افزوده ادامه داشته باشد به سرکار باز نخواهند گشت.
روز دوشنبه صحنه همیشگی درگیری دستفروشان به جان آمده با مزدوران رژیم در گیشا مقابل پاساژ نصر تکرار شد. دست فروشان در مقابل زورگویی مزدوران مقاومت کرده و با آنان درگیر شدند، مردم و جوانان حاضر در صحنه نیز به کمک آنان شتافتند. مزدوران با وارد کردن نیروی انتظامی و بعد از دستگیری دو دستفروش زحمتکش و مصادره اموال آنان با مشاهده جمعیت خشمگین عقب‌نشینی کردند.
 
 http://www.mojahedin.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر