پنجشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران# شرایط حاد جسمی زندانی سیاسی, ایوب (ناصر) ریگی در زندان زاهدان

Freedom Messenger - Ghasedane Azadis Foto.



خبرگزاری قاصدان آزادی : به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی که در شرایط حاد جسمی است با عدم درمان و یک جنگ روانی غیر انسانی مواجه می باشد.
زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر هموطن بلوچ ایوب ( ناصر ) ریگی پس از بازگردانده شدن از تبعید در زندان زابل که بیش از ۱ سال به طول انجامید بلافاصله به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شد . این زندانی سیاسی در قرنطینه زندان زاهدان دائما تحت فشارها ، جنگ روانی و تهدیدات خسروی رئیس زندان زاهدان و غلامی رئیس اطلاعات زندان زاهدان مبنی بر اینکه قصد اجرای حکم ضدبشری اعدام وی را دارند قرار داشت . این تهدیدات بصورت روزانه توسط این ۲ فرد صورت می گرفت. او ۲۳ روز در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان تحت تهدید به اجرای حکم ضدبشری اعدام و عدم درمان قرار داشت.

او در اثر شکنجه های غیر انسانی و وحشیانه در زندان زابل که توسط شخص بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان و پهلوانی رئیس اطلاعات سازمانهای زندانهای استان سیستان و بلوچستان صورت می گرفت دچار آسیب شدید در ناحیه سینه و کلیه به صورت خونریزی کلیوی ، سرفه های شدید و بالا آوردن خون شده است . او در طی این مدت بیش از ۱۶ کیلو دچار کاهش وزن شده است.
علیرغم گذشت ماه ها از بیماری حاد و دردهای شدید و طاقت فرسا ، بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان از درمان وی خوداری می کنند و به وی می گویند ما می خواهیم تو را اعدام کنیم و نه درمان .
زندانی سیاسی ایوب ( ناصر ) ریگی پس از ۲۳ روز نگهداری در سلولهای انفرادی به بند ۶ زندان زاهدان منتقل و در کنار زندانیان عادی معتاد و خطرناک نگهداری می شود و از انتقال وی به بندی که زندانیان سیاسی در آن محبوس هستند ممانعت می کنند.
30.7.2015

Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر