چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۴

#ایران# تخریب بخشی از نماز خانه پونک اهل سنت تهران



 
تخریب بخشی از نماز خانه پونک اهل سنت تهران
خبرگزاری بام- صبح امروز چهارشنبه، ۷ مردادماه ۱۳۹۴ مرداد ماموران امنیتی و نیروی انتظامی و شهرداری تهران بدون اعلام قبلی با حضور در محل نمازخانه اهل سنت واقع در منطقه پونک تهران که یکی از روحانیان اهل سنت بلوچ امامت آن را به عهده دارد اقدام به تخریب بخشی از این نمازخانه کردند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شاهدان عینی گفته اند که در هنگام اقدام ماموران به تخریب بخش بیرونی نمازخانه، کلیه مسیر های ورودی و خروجی به منطقه پونک توسط نیروی انتظامی کنترل شده و از نزدیک شدن مردم به نمازخانه جلوگیری شده است.
ماموران نیروی انتظامی و شهرداری با این ادعا که ساخت سقف موقت در حیاط نمازخانه و افزوده شدن حیاط به اصل نمازخانه غیر قانونی و بدون مجوز بوده آن را تخریب کرده اند.
نمازخانه پونک با امامت مولوی عبیدالله موسی زاده استاد پیشین دارالعلوم مکی زاهدان است که در سالهای گذشته بارها با ممانعت و تهدید مواجه شده است.
سال گذشته و همزمان با شرکت مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران و انتشار پیامهای در شبکه های مجازی جهت شرکت وی در نماز جمعه نمازخانه پونک ماموران امنیتی از حضور ایشان ممانعت کرده و پس از آن نماز خانه را پلمپ کردند اما با فک پلمپ این نمازخانه اما مردم اجازه اقامه نمازهای عیدیدن و جمعه را نداشته اند.
لازم به ذکر است، تخریب این نمازخانه درحالی اتفاق افتاده است که اهل‌سنت تهران از داشتن مسجد در تهران محروم هستند و نمازهای خود را در منازل استیجاری (نمازخانه) برگزار می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر