پنجشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران#

کنفرانس بین المللی در سنای ایتالیا :نقض حقوق بشر و سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری آخوندی

 

در يك كنفرانس بين المللي درباره حقوق بشر كه در سناي ايتاليا برگزارشد، نقض حقوق بشر و سركوب مردم ايران توسط ديكتاتوري آخوندي محكوم شد.
دومين اجلاس بين المللي «جهان شمول بودن حقوق بشر، براي تغيير به سمت حكومت قانون و براي تاييد حق دانستن» روز دوشنبه 27 ژوئيه، در سناي ايتاليا و به ابتكار حزب راديكال در همكاري با دو انجمن سراسري «به قابيل دست نزنيد»، و «صلح بدون عدالت وجود ندارد،»برگزار گرديد.
در اين كنفرانس كه در سالن اصلي كميسيون دفاع سناي ايتاليا برگزار شد، بندتا دلا ودوا (معاون وزير خارجه ايتاليا)، جوليو ترتزي (وزير خارجه پيشين ايتاليا)، ماركو پنلا، رهبر تاريخي حزب راديكال و از برجسته ترين شخصيتهاي سياسي ايتاليا، سيد احمد غزالي (نخست وزير پيشين الجزاير)، وزير دادگستري نيجريه، جمال بن علي ابوحسن (نماينده پارلمان بحرين) و خانم نجيمه طاي طاي (وزير پيشين آموزش و پرورش مراكش) شركت و سخنراني كردند.
از سوي مقاومت ايران نيز هيئتي به سرپرستي آقاي شاهين قبادي در اين كنفرانس شركت داشت.
در دومين اجلاس «جهان شمول بودن حقوق بشر، براي تغيير به سمت حكومت قانون و براي تاييد حق دانستن»، شمار زيادي از سفيران و هيئتهاي ديپلماتيك مستقر در رم از جمله سفيران مراكش، تركيه، بلغارستان، مجارستان، همچنين تحليلگران امور بين المللي، نمايندگان بنيادهاي فكري و فعالين حقوق بشر نيز حضور داشتند.
بندتا دلا ودوا (معاون وزير خارجه ايتاليا) در این کنفرانس نیز به سخنراني پرداخت.
سخنران ديگر اين كنفرانس بين المللي، جوليو ترتزي، وزير خارجه پيشين ايتاليا، با تاكيد بر ضرورت مقابله با دخالتهاي رژيم در كشورهاي منطقه كه طي روزهاي اخير خامنه اي به صراحت بر آنها پافشاري كرد، سياست كشورهاي غربي در مورد چشم پوشي از نقض گسترده حقوق بشر در ايران را محكوم كرد و گفت: سازمان عفو بین الملل از اوضاع به غایت اسفناک حقوق بشر در ایران و اعدامهای بیشماری که اخیراً در ایران انجام گرفته می گوید.  در گزارشهای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز از شمار بالای اعدام ها در ایران اظهار نگراني شده است. چرا كشورهاي غربي در قبال اين وضعيت سكوت اختيار كرده اند.
وي با تاكيد بر اينكه منافع تجاري با رژيم ايران، منجر به چشم بستن كشورهاي غربي نسبت به نقض حقوق بشر در ايران شده نسبت به دخالتهاي گسترده تر اين رژيم در كشورهاي منطقه در اثر اين چشم پوشيها هشدار داد.
سناتور لوجي كومپانيا سخنران ديگر اين كنفرانس در سخنراني خود، با يادآوري حضور خود در گردهمايي سالانه مقاومت ايران در پاريس در 23 خرداد ماه گذشته گفت: چند هفته قبل همراه با استانگو و آقاي ترتزي به ميتينگ مقاومت ايران در پاريس رفته بوديم. جمعيت بسيار زيادي كه نمايندگان مردم ايران بودند در آنجا شركت كرده بودند. اين تبلور ايران آّينده بدون آخوندها  بود. وي در ادامه سخنراني خود، افزايش اعدامها در ايران تحت حاكميت آخوندي و نقض گسترده حقوق بشر توسط ديكتاتوري آخوندي را محكوم كرد و با مبارزه مردم ايران براي آزادي اعلام همبستگي كرد.
جمال بن علي ابوحسن، نماينده پارلمان بحرين در سخنان خود، ايجاد محدوديت و فشار بر مجاهدان اشرفي مستقر در ليبرتي توسط مزدوران و ايادي رژيم درعراق را  در زمره نقض حقوق بشر توسط رژيم اياديش برشمرد و بر ضرورت تمركز بر دخالتهاي گسترده رژيم ايران در كشورهاي منطقه تاكيد كرد. وي گفت: دشمن مردم ايران و اعراب يكي بيش نيست و آن رژيم آخوندي است. بحران فرقه گرايي در منطقه بعد از روي كار آمدن خميني در سال 1979 در منطقه ايجاد شد
نماينده پارلمان بحرين در سخنان خود، تاكيد كرد كه ريشه مشكلات منطقه حاكميت رژيم آخوندي و دخالتهاي اين رژيم در كشورهاي منطقه است.
نخست وزير سيد احمد غزالي، و آنتونيو استانگو، نماينده هلسينكي واچ در سخنراني خود، همچنين نقض گسترده حقوق بشردر ايران و دخالتهاي رژيم اخوندي در ساير كشورها را محكوم كردند.
شاهين قبادي عضو كميسيون خارجه شوراي ملي مقاومت كه از سوي مقاومت ايران در اين كنفرانس شركت داشت، در سخنان خود به تشريح عقب نشيني رژيم در زمينه ساخت بمب اتمي بعنوان تضمين بقاي رژيم آخوندي پرداخت و سپس با ارائه بيلاني از وضعيت حقوق بشر در ايران در دو سال رياست جمهوري روحاني و بيش از 1800 اعدام در اين دوران، تصريح كرد كه وضعيت حقوق بشر در ايران به شدت رو به قهقرا است و رژيم در نگراني از اوج گيري اعتراضات اجتماعي هيچ راهي جز افزايش سركوب در مقابل خود نمي بيند.
او تصريح كرد در صورتيكه موضعگيريهاي علني عليه نقض گسترده حقوق در ايران توسط رژيم آخوندي، در كانون  سفرهاي شخصيتهاي اروپايي به تهران  نباشد، اين امر تنها باعث تشجيع آخوندها  در سركوب مردم ايران خواهد گرديد
شاهين قبادي در صحبتهاي پاياني خود با اشاره به گردهمايي بزرگ سالانه مقاومت در 13 ژوئن در پاريس گفت:‌ مردم ايران خواست خود را براي تغيير رژيم در تماميت آن بعنوان تنها راه حل واقعي و تنها راه نجات منطقه از وضعيت كنوني بارها نشان داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر