جمعه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران# احداث اردوگاههای كار اجباری در شهرهای مختلف


آژانس ايران خبر 94/5/8 :« بنا به گزارش خبرنگار آژانس از قول  يك شهود عيني سر احداث اردوگاههاي كاراجباري در شهرهاي مختلف ايران دیگر در نامگذاری هم تعارف را کنار گذاشته اند و به صراحت از "اردوگاه" سخن می گویند.

واهمه ای هم ندارند که این واژه، تاریخی از جنایت را در خود حمل می کند؛ زیرا باکی از ارتکاب به جنایت ندارند. پیش از این هم پناهندگانِ بدونِ مجوزِ افغان را در مکان هایی مشابه زندان و به نام "اردوگاه" نگه داری کرده اند؛ آن هم در شرایطی مادون انسانی و ضد بشری. در آذربایجان غربی، خراسان، اصفهان، کرمان و سیستان وبلوچستان هم عملیات احداث اردوگاه کار اجباری معتادان کلید خورده و برخی از آن ها به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 در پایتخت هم می خواهند زندانیان را به یک "اردوگاه" وسیع و اساسی منتقل کنند. نامش اردوگاه فشافویه است، در جنوبی ترین منطقه تهران، با ظرفیت ۱۰هزار زندانی به مساحت حدود ۱۱۰ هکتار که البته خواهیم دید که چند برابر ظرفیتش از آن بهره کشی خواهند کرد. این اردوگاه ویژه زندانیان مواد مخدر با محکومیت بیش از ۱۵ سال است. یک اردوگاه به تمام معنا؛ یک اردوگاه کار اجباری در مرکز، که سیمای فاشیسم مدل ایرانی را به دقیق ترین شکل ممکن به نمایش می گذارد و بخش مهمی از پروژه ساماندهی حاشیه های کلان‌شهرهاست.

زندانیانی که به این اردوگاه منتقل می شوند، باید در شکوفایی اقتصادی در دوران گل و بلبل پس از توافق اجباراً سهیم شوند. 


همان‌طور که در امریکا و چین، زندان ها به مراکز تولیدی اجباری تبدیل شده اند. زندانیان آخرین حلقه های نیروی کار ارزان قیمت اند و باید به عنوان بردگان بی جیره و مواجب یا با دستمزدهای ناچیز، سهمی در تولید به عهده بگیرند. به این ترتیب، هم در اقتصاد تولیدی، هم در اقتصاد سرکوب، در جای مقتضی خود قرار می گیرند، و فاشیسم به بهترین نحو تجلی پیدا می کند.
بر سر در اردوگاه های کار اجباری نازی ها، نوشته شده بود "کار آزاد می کند". لعنت بر ما که باید منتظر باشیم تا با چشمانی حیرت زده ببینیم که بر سر درِ فشافویه، شفق، خوی و 11 اردوگاه کار اجباری وعده داده شده دیگر چه خواهند نوشت

  ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر