دوشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran# عقب‌نشینی دژخیمان خامنه‌ای در قبال اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی و دستگیر ‌شدگان اخیر

تاريخ: AM 5:13:42 1394/9/9


تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در میدان ونک تهران - ارشيو


 
بر اساس گزارشهای منتشر شده اعتصاب‌غذای خانواده‌های دستگیر شده و زندانیان سیاسی در مقابل اوین و در میدان ونک تهران، سرانجام رژیم آخوندی را وادار به عقب‌نشینی کرد و تعدادی از خانواده‌های دستگیر شده آزاد شدند.
غروب روز یکشنبه ۸ آذرماه سیمین عیوض‌زاده مادر زندانی سیاسی امید علی شناس و شرمین یمنی از زندان قرچک ورامین آزاد شدند.

همزمان با آزادی آنها و تعدادی از دستگیر ‌شدگان از زندان اوین ، زندانیان سیاسی زندان اوین که در اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت آنها دست به اعتصاب‌غذا زده بودند به اعتصاب‌غذای خود پایان دادند. زندانی سیاسی علی معزی زندانی سیاسی امید علی شناس و سایرین از جمله کسانی هستند که به اعتصاب‌غذای خود پایان دادند.

البته تعدادی از دستگیر ‌شدگان هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند از جمله علی بابایی که به وی اعلام کرده‌اند که باید مورد بازجویی قرار گیرد و آزاد نخواهد شد، زرتشت احمدی، داود نعمتی و هاشم زینالی هم‌چنان در زندان اوین می‌باشد. فرزند وی سعید زینالی توسط سپاه پاسداران بیش از ۱۶ سال پیش ربوده شد و از آن زمان تا کنون از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست و پاسداران رباینده نه تنها حاضر به توضیح در این باره به خانواده‌اش نیستند بلکه خانواده وی دائماً مورد اذیت و آزار بازجویان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران هستند به‌طوریکه خانم اکرم نقابی مادر سعید زینالی به‌دلیل پیگیری وضعیت فرزندش بارها دستگیر و در سلولهای انفرادی مورد شکنجه‌های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر