پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۴

#ایران#iran# ابراز نگرانی آتیلا علی‌شناس از ادامه اعتصاب غذای همسر و پسرش در زندان

ابراز نگرانی آتیلا علی‌شناس از ادامه اعتصاب غذای همسر و پسرش در زندان





خبرگزاری بام– آتیلا علی‌شناس، همسر سیمین عیوض‌زاده و پدر امید علی‌شناس امروز پنج شنبه ۵ آذرماه با ابراز نگرانی نسبت به ادامه اعتصاب این دو زندانی گفت: همسرم از همان روز اول بازداشت از اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است که در اعتراض به بازداشت در اعتصاب غذا است.

به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از بی‌بی‌سی، آقای علی‌شناس با اشاره به تماسی که امروز با خانم عیوض زاده (همسرش) داشته، گفت: مسئولان زندان قرچک امروز به بازداشت شدگان گفتند که روز شنبه (۷ آذرماه) با سپردن کفالت آزاد خواهند شد، بنابراین اعتصابشان را بشکنند و در این صورت آنها نیز از گزارش اعتصاب آنها در زندان خودداری خواهند کرد. اما اعتصاب کنندگان با رد این خواسته گفتند که تا زمان آزادی به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند.

آقای علی‌شناس با اشاره به اینکه فرزندش، امید علی‌شناس نیز در اعتراض به بازداشت مادرش دست به اعتصاب غذا زده است، گفت: اتهام او (همسرم) تجمع غیر قانونی در حمایت از حلقه عرفان است. در حالی که همسر من هیچ ارتباطی با حلقه عرفان ندارد و تنها در اعتراض به وضعیت فرزندمان به مقابل زندان اوین رفته بود.
به گفته آقای علی‌شناس تمامی زنان بازداشت شده تجمع روز شنبه، ۳۰ آبان، از زندان اوین به زندان قرچک فرستاده شدند.

امید علی‌شناس، فعال مدنی، به اتهام “اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی بر ضد کشور و توهین به رهبری” به ۱۰ سال زندان محکوم شده است و محکومیتش را در زندان اوین می‌گذراند.

شنبه این هفته، ۳۰ آبان، در تجمعی اعتراضی مقابل زندان اوین تعدادی از معترضان بازداشت شدند و از آن زمان تاکنون در بازداشت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر