جمعه، آذر ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# بیانیه انجمن ملی کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا در حمایت از کیوان کریمی



بیانیه انجمن ملی کارگردانان، تهییه کنندگان، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا در حمایت از کیوان کریمی
خبرگزاری بام– انجمن ملی کارگردانان، تهییه کنندگان، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا (100AUTORI) با صدرو بیانیه‌ایی از کیوان کریمی حمایت کرده و مراتب نگرانی خود را از وضعیت این کارگردان ابراز کرده است .
 
 
همچنین از اعضای خود درخواست کرده تا طوماری را برای حمایت از وی امضا کنند. این نامه که به امضای کسانی چون: فرانچسکو برونی، آندره آپورگاتوری، ماکو بلوچیو، پائولو سورنتینو، پائولو ویرزی، دانیل لوچتی، آنتونیو لوتی، استفانو رولی، کارلو وردونه، اوبرتو کونتارلو، آندریا پورگاتوری، مونیکا رامتا، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری، دیوید فراریو و روبرتو ونت رسیده است در مطبوعات و رسانه‌های ایتالیا توجه زیادی را جلب کرده است. روزنامه رپابلیکا، مانیفست صفحات ویژه‌ایی به آن اختصاتص داده‌اند. 100autori در ایتالیا بزرگترین انجمن مؤلفان و کارگردانان در بخش سمعی و بصری است که جزیی از FERA (Fédération Européenne des Réalisateurs Audiovisuelle) انجمن سمعی و بصری اروپا می‌باشد.
 
متن کامل بیانیه به شرح زیر می‌باشد:
حمایت از کیوان کریمی فیلمساز :
انجمن ملی کارگردانان، تهییه کنندگاه، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا  (100AUTORI)  مراتب نگرانی عمیق خود را برای آنچه که برای کیوان کریمی فیلمساز ایرانی اتفاق افتاده است ابراز می‌دارد که در۱۴ اکتبر  به شش سال زندان و ۲۲۳ ضربه شلاق توسط دادگاه انقلاب به جرم توهین به نهادهای مقدس ایران محکوم شده است.
این قضیه یادآور داستان جعفر پناهی از ایران و یا فیلم ساز اوکراینی، اولگ ستنسوف است –  که اخیرا در روسیه به بهانه تروریسم حمله‌های بیشتری به  آزادی بیان شده است – این  اتهام (توهین به مقدسات)  ناموجه است چراکه دانشگاه تهران معمولا کارهای کریمی را حمایت کرده است.  اگرچه فیلمساز جوان ایرانی هنوز بازداشت نشده است و در انتظار نتیجه دادگاه تجدید نظر می‌باشد اما این می‌تواند آخرین هفته‌های آزادی وی باشد.
به همین دلیل ما از دولت ایتالیا که وعده و اجازه آزادی اندیشه و آزادی بیان را به هر نویسنده داده است تقاضا داریم  تا از مقامات سیاسی ایران بخواهد کیوان کریمی را آزاد و وی را از هر گونه اتهام مبرا اعلام کند.
آزادی بیان گوشه‌ایی محکم و استوار در زندگی هر مرد و زنی است که انجمن ما 100autori  نمی‌تواند چنین بی‌عدالتی آشکاری را تحمل کند و در برابر دشمنی با همکاران و فیلمسازان جوان و کمتر شناخته شده  ساکت بماند. کسانی که در ایران و در کشورهای دیگر رنج برده‌اند و مدت زمانی طولانی مورد سرزنش و خشونت قرار گرفته‌اند.
هدف و تعهد ما این است که پرونده کاری کریمی را نگاه کنیم و از همه شهروندان، رسانه ها و کسانی که حوزه صدا و تصویرکار می‌کنند دعوت کنیم که طومار و پتیشن آنلاینی  که از دولت ایران می‌خواهد در حکم صادره تجدید نظر کند را امضا کنند تا مطمئن باشیم آزادی به همکار ما برخواهد گشت و او همچون یک شهروند آزاد و فیلمساز خواهد بود.
به همین دلیل ما از همه شما می‌خواهیم که این طومار را امضا کنید.
هیئت مدیره 100AUTORI  مرکب است از:
فرانچسکو برونی – رئیس هیئت مدیره
آندره آ پورگاتوری – مدیر داخلی
انزو مونته لونه – خزانه دار
آنتونیو لوتی ، آنا پاویگنانو-  مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای سینما
گیام باتیستا اولینو، والریو میلی – مسئول کارگردانان سینما
چوسیمو کالامینی، لاورا لاپولیتی، میمو رافله – مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای تلویزیون
آلبرتو سیرونی، سینزیا تورینی – مسئول کارگردانان تلویزیون
دانیل سینی، آگوستینو فرنته ، لوکا سکیولیتو – مسئول نویسندگان فیلم مستند
لوکا رافائلی – نویسندگان انیمیشن
سینزیا ماساتونیا، کارلو چرتی،  چیارا آگنلو – نمایندگان مناطق جنوب شمال و مرکز ایتالیا
اعضا :
ماکو بلوچیو، پائولو سورنتینو، پائولو ویرزی، دانیل لوچتی،  استفانو رولی، کارلو وردونه، اوبرتو کونتارلو، آندریا پورگاتوری، مونیکا رامتا، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری، دیوید فراریو، روبرتو ونت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر