جمعه، آذر ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# گائو یو، روزنامه‌نگار مشهور چینی، به پنج سال زندان محکوم شد

media


گائو یو، روزنامه‌نگار چینیREUTERS/Bobby Yip/Files


یک دادگاه تجدیدنظر در پکن، حکم ٧ سال زندان "گائو یو"* روزنامه‌نگار زن مشهور چینی را به ۵ سال کاهش داد؛ اتهام وی "افشای اسرار دولتی" است.
"مو شائوپینگ" وکیل این روزنامه نگار، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حکم صادر شده، قضات دلیل کاهش مجازات را توضیح داده‌اند؛ به نظر آنان، "گائو یو"* جنایات خود را صادقانه اعتراف کرده و اتهاماتش را قبول کرده بود؛ ما معتقدیم که این روزنامه‌نگار بی گناه است و امیدوار بودیم که بی‌گناهی‌اش در دادگاه ثابت شود، ولی قضات فقط میزان مجازات وی را تخفیف دادند».
وکیل این روزنامه نگار ادامه داد: «این امر باز هم نسبت به حکم اولیه خوب است. وضعیت جسمی "گائو یو"، همچنان نامناسب است و به همین خاطر تلاش جدیدی را برای تبدیل حکم زندان به حبس خانگی آغاز می کنیم. اگر قضات بپذیرند که این زن آن قدر بیمار است که نمی تواند در زندان بماند، آنان می توانند او را برای مراقبت‌های پزشکی آزاد کنند؛ این آن چیزی است که اکنون در تلاشیم به دست آوریم».
گائو یو که در سال 1997 برنده جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو شده، در آوریل 2014 بازداشت شد و بهار گذشته به انتقال اسرار دولتی به کشورهای خارجی متهم شد.
این روزنامه نگار زن 71 ساله، دچار بیماری قلبی است؛ او پیشتر نیز به دلایل سیاسی زندانی شده بود و به علت بیماری‌اش در فوریه 1999 آزاد شد.

رادیوفرانسه فارسی 
27.11.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر