April 17, 2017
خبرگزاری بام– روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۶ گزارشات رسیده از زندان اوین حاکی از آن است که ممانعت از درمان آرش صادقی کماکان ادامه دارد.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛
آرش صادقی زندانی محبوس در زندان اوین، پس از گذشت ۳ماه از پایان اعتصاب
غذا، کماکان با مشکلات عدیده جسمانی روبرواست و مسئولان زندان با دستور
مسئولان قضایی از درمان و اعزام وی به بیمارستان جلوگیری به عمل می آورند.
به گفته منبعی مطلع، آرش صادقی در تاریخ
هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به اعتصاب غذای خود پایان داده است اما پس از
اعتصاب غذای طولانی مدت دچار مشکلات جسمانی عدیده ای شده و نیاز مبرم به
درمان دارد.
این کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین پس از
گذشت ۳ماه به دلیل آسیب های شدید به معده کماکان قادر به خوردن غذاهای جامد
و دفع غذا نیست و در طول این مدت، به دلیل چسبندگی روده تنها دومرتبه قادر
به استفاده از سرویس بهداشتی بوده است.
شایان ذکر است که کارشناس پرونده
صادقی، چندی پیش او را تهدید به عدم آزادی کرده است و مأموران سپاه
پاسداران نیز، برای افزایش فشار، کلیه پرونده پزشکی وی را، به سرقت برده
اند.
این زندانی که از کلیه حقوق قانونی و اولیه
خود محروم مانده در هفته های گذشته نیز، از حق تماس تلفنی با خانواده و
همسرش گلرخ ابراهیمی که در بند نسوان زندان اوین نگهداری می شود محروم شده
بود و پس از گذشت دوماه،مسئولان زندان در روز جاری، به وی اجازه
ملاقات ۵دقیقه ای با همسرش گلرخ ابراهیمی را صادر کردند.
این زندانی با تشخیص قبلی پزشکان معالج،
نیاز مبرم به درمان و رسیدگی پزشکی دارد و ممانعت از اعزام وی به بیمارستان
می تواند موجب وخامت بیشتر شرایط جسمانی او شده و حتی منجر به مرگ گردد.
همبندیان این زندانی از وضعیت
جسمانی آرش صادقی ابراز نگرانی کرده و خواهان رسیدگی و توجه هر چه بشتر
سازمان و نهادهای حقوق بشری به شرایط ویژه این زندانی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر