چهارشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۳

آغاز رای گیری برای انتخابات پارلمانی عراق
دبی-العربیه.نت فارسی
چند ساعت پس از آغاز اولین رای گیری برای انتخابات پارلمانی عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، دو زن بر اثر انفجار یک بمب کارگزاری شده در نزدیکی یکی از مراکز رای گیری در استان کرکوک کشته شدند.

همچنین گزارشگر تلویزیون العربیه، از سقوط دو موشک خمپاره در نزدیکی شعبه رای گیری شهر الرمادی خبر داد.

طبق این گزارش این دو خمپاره هیچگونه تلفات جانی برجای نگذاشت، اما در جاهای دیگر این شهر بر اثر بمباران نیروهای مالکی حداقل 8 تن کشته شدند.

این اولین انتخابات پارلمانی عراق پس از خروج نیروهای امریکایی از این کشور است، که در این کشور برگزار می شود.

انتخابات پارلمانی در عراق در حالی برگزار می شود که خشونت های مرگبار سراسر این کشور را فرا گرفته است.

همزمان با آغاز رای گیری در برخی مناطق عراق، قانون منع رفت و آمد اعلام شد.

به گفته گزارشگر العربیه، در استان بصره که قانون منع رفت و آمد از چند روز پیش اعلام شده بود، امروز لغو شد.

مراکز رای گیری امروز چهارشنبه درهای خود را به روی رای دهنده گان باز کردند و این انتخابات از ساعت 7 بامداد به وقت محلی روز چهارشنبه 30 آوریل، آغاز و تا ساعت 6 بعد از ظهر به پایان خواهید رسید.

در این دوره انتخاباتی بیش از 20 میلیون رای دهنده برای انتخاب از میان بیش از 9039 نامزدی که برای کسب 328 کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

سربازان و نیروهای پلیس عراق که تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند، روز دوشنبه 28 آوریل، دو روز قبل از برگزاری انتخابات به پای صندوق های رای رفتند.

نیروهای پلیس و ارتش عراق برای تسهیل روند امنیتی انتخابات، تردد خودروها در خیابان‌های بغداد تا پایان رای گیری را تحت کنترل شدید قرار داده است.

این در حالی است که سیاستمداران عراقی پس از پایان مهلت قانونی مبارزه انتخاباتی درسکوتی مطلق به سر می برند. اما این سکوت پراکندگی نیروهای سیاسی در این انتخابات را پنهان نمی کند. نوری مالکی بزرگترین بازیگر صحنه انتخاباتی که تلاش دارد با کسب بیش از نود کرسی در پارلمان بار دیگر برای پست نخست وزیری انتخاب شود. نه تنها برجسته ترین متحدان خود مقتدا صدر و عمار الحکیم را از دست داده بلکه مورد انتقاد شدید آنها نیز قرار گرفته است. همچنین مراجع شیعه عراق با فاصله گرفتن از ایران، خواهان تغییر ریشه ای در ساختار سیاسی عراق شدند.

طبق این گزارش تنها شانس پیروزی احتمالی مالکی در این دوره عدم مشارکت مردم عراق در مناطق درگیری ها  در  استان انبار و دیگر مناطق غرب کشور است .

بنابر گزارش‌ها، در نتیجه خشونت‌ها در عراق از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار نفر ک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر