سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۳

به ياد منوچهر سخايی در سالگرد درگذشتش در 8ارديبهشت90

روز 8 ارديبشهت سالروز در گذشت اسف انگير منوچهر سخايی، هنرمند گرانقدر ايران و عضو شورای ملی مقاومت، ايران است. در بامداد 8ارديبشهت سال90 منوچهر سخايی که نيم قرن فعاليت هنری و نزديک به دو دهه ياری مقاومت ايران را در زندگی پرافتخار خود داشت، پس از چند سال مقاومت در برابر بيماری سرطان در سن هشتاد سالگی در آمريکا درگذشت.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت، خانم مريم رجوی، در پيام تسليت خود پس از درگذشت منوچهر گفت: منوچهر سخايی، با بيش از نيم قرن فعاليت و شهرت هنری، پرستوی هنر ايران، از مفاخر مقاومت، روزنامه نگار حرفه يی و خواننده «پرستو» به ياد برادرش سرگرد محمود سخايی، شهيد کودتای 28مرداد بود....
قدر و منزلت هنری منوچهر سخايی برای تمامی هموطنانی که عواطف و احساساتشان از ديرباز با طنين صدای او و ترانه هايش در کوچه باغهای خاطرات شهرهای وطن آشناست، نيازی به وصف ندارد. با اين همه، ترديدی نيست که خصال انسانی اين رادمرد هنر ملی در صدر ارزشهايش قرار دارد. ارزشهای والايی که او را با مقاومت ايران پيوند داد و به يار غمخوار مقاومت و رزم آوران آزادی در همه اين سالهای پرفراز و نشيب تبديل کرد.

  منوچهر سخايی از شيفتگان رزمندگان آزادی و اشرفيان بود. روزهای پايانی عمر او مصادف بود با حمله مزدوران رژيم آخوندی به اشرف در 19فروردين سال90. منوچهر که در بستر بيماری از اين جنايت مطلع شد، بيش از حال خود و بيماری جانکاهش، دل مشغول مجاهدان اشرف بود و از بستر بيماری پيامی برای اشرفيان داد که در سينه تاريخ مقاومت ايران به يادگار مانده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر