دوشنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۳

8:57:44 AM 1393/2/8
مصاحبه رودی جولیانی با فاکس نیوز
مصاحبه رودی جوليانی با فاکس نيوز

شهردار رودی جوليانی: جنبش خانم رجوی را که يک آلترناتيو دموکراتيک است به رسميت بشناسيم

گفتگوی شهردار سابق نيويورک رودی جوليانی با شبکه فاکس نيوز
اکنون ورود ابوطالبی به آمريکا به خاطر نقشش در بحران گروگان گيری 1979 ممنوع شده است. در واقع گروه اپوزيسيون ايران، شورای ملی مقاومت ايران گفته است که ”دخالت در گروگان گيری، آدم ربايی، نقض حقوق بشر، جاسوسی و تروريسم منحصر به حميد ابوطالبي نيست. همگان می دانند که تقريباً تمامی به اصطلاح ديپلوماتهای رژيم ايران به نوعی درگير چنين فعاليتهای جنايتکارانه ای بوده اند“.

آيا اين درست است؟ دادستان سابق فدرال که شهردار نيويورک بوده است الآن به ما می پيوندد. رودی جوليانی، امروز بعدازظهر در سمپوزيومی در فونيکس آريزونا در مورد رژيم ايران و تروريسم صحبت کرد. آقای شهردار از ديدن شما خوشوقتم.

جوليانی:
رژيم ايران بزرگترين حامی تروريسم دولتی در جهان است. احتمالاً تعداد محدودی کشور در جهان وجود دارند که مثل رژيم ايران زنان را شکنجه، اذيت و آزار می کنند. تحت اين روحانی به اصطلاح اصلاح طلب، اعدامها در ايران افزايش پيدا کرده است که به ندرت در اخبار گفته می شود که بنظرم غيرعادی است. ولی سال گذشته بيش از 700نفر به گفته عفو بين المللی در ايران اعدام شدند. امسال تا الآن بيش از 200نفر اعدام شده اند. اين بيش از زمان احمدی نژاد است. بنابراين ببينيد چه چيزی دارد اتفاق می افتد: شما رژيم ايران را داريد که چهره مدراسيون به جهان نشان می دهد، بنابراين آنها حتی سخت تر از گذشته در داخل ايران سرکوب می کنند. بنابراين اين يک رژيم فوق العاده وحشی است که هيچ احترامی برای حقوق بشر قائل نيست. هيچ.

مجری:
شما به رکورد روحانی که ظاهراً مدره است نگاه کنيد، تا الآن می گويند 27 زن که دو نفرش کودک هستند. بعد ابوطالبی، گزينه آنها برای سفير سازمان ملل، او می گويد فقط مترجم بوده است، اين چيزی است که او در جريان گروگانگيری 1979 می گويد بوده است. ولی اتهاماتی هست که او درگير قتل سياسی يک پناهنده ايرانی در رم در سال 1993 بوده است. روحانی وقتی اين نفر را بر می گزيند چه پيامی می فرستد؟

جوليانی: پيامی که او می فرستد اين است که او هيچ ترسی و هيچ احترامی برای دولت آمريکا ندارد چون اساساً در قرارداد موقت آنها ما را آشفته کردند. نمی شود به اين رژيم اعتماد کرد. آنها در گذشته ما را فريب دادند. روحانی بخشی از اين فريب کاری 5-6سال پيش بود. آنها ادعا کردند که غنی سازی را متوقف کردند، مجاهدين خلق که بخشی از گروهی است که امروز برايشان صحبت کرديم، افراد مجاهدين خلق اين دروغ را افشا کردند و اين آن مذاکرات را منتفی کرد. اين افراد حالا به تعداد نسبتاً زياد دارند کشته می شوند. رژيم دو مسأله را مد نظر دارد: اول آنها می خواهند مطمئن شوند همه اين افراد را می کشند چون می خواهند مطمئن شوند کسی در ايران اين عقيده را دنبال نکند که آنها واقعاً مدره نيستند
آنها در گذشته ما را فريب داده اند، آنها چپ و راست آدم می کشند، به تعداد بسيار بيشتری نسبت به قبل و ما هنوز به سوريه اشاره نکرده ايم که بزرگترين نسل کشی در سوريه دارد اتفاق می افتد. و ما داريم با آنها مذاکره می کنيم و مجازاتها را کم می کنيم. به جای انجام آن کاری که کنگره می خواهد انجام دهد که اين است که اگر می خواهيد با آنها مذاکره کنيد، که البته جای سؤال دارد، ولی اگر می خواهيد با آنها مذاکره کنيد، مجازاتها را به طور فوق العاده ای زياد کنيد تا زمانی که آنها برای کاهش و از بين بردن توانايی هسته ايشان اقدام کنند.

مجری:
آقای شهردار، پس نظر شما در حال حاضر اين است؟ ما بايد مجازاتها را اضافه کنيم؟

جوليانی:
من همچنين فکر می کنم ما بايد خواستار تغيير رژيم در ايران بشويم. ما بايد گروه تحت رياست خانم رجوی را به رسميت بشناسيم که توسط يک زن رهبری می شود و يک آلترناتيو دموکراتيک در مقابل آنچه در ايران می گذرد ارائه می کند و فکر می کنم ما بايد 3000نفری را که در عراق درحصار و در تهديد جانی توسط رژيم ايران هستند، تحت حفاظت بگيريم و فکر می کنم بايد آنها را به ايالات متحده بياوريم. فکر می کنم ما بايد به رژيم ايران قدرت نشان دهيم فکر نمی کنم ما از موضع ضعف بتوانيم مذاکره کنيم. چون می ترسيم در مقابل حکومت ايران بايستيم. و تا وقتی که بترسيم در مقابل پوتين بايستيم، در مقابل رژيم ايران بايستيم، کشور ما دچار يک مسأله بسيار بغرنج خواهد بود.

مجری:
شهردار جوليانی بسيار متشکرم از بودنتان با ما.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر