سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۳

بازداشت 272 ایرانی در ترکمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بازداشت پسر سفیر سابق ایران در ترکمنستان خبرسازی است، گفت: بخش زیادی از بازداشت شدگان در ترکمنستان به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با رسانه ها امروز (سه شنبه 9 اردیبهشت) در پاسخ به سؤال خبرنگار این خبرگزاری درباره بازداشت 272 ایرانی در ترکمنستان و حضور پسر سفیر سابق ایران جزء بازداشت شدگان، گفت: اخبار منتشر شده درباره پسر سفیر سابق ایران در ترکمنستان خبرسازی است.

وی ادامه داد: بخشی از بازداشت شدگان در ترکمنستان به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور زندانی شده اند و به زودی اقدامات انجام گرفته برای زندانیان ایرانی در این کشور اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرگزاری خانه ملت درباره اخراج 64 دانشجوی ایرانی برای تحصیل در رشته فیزیک هسته ای و متالوژی و ارتباط داشتن با برنامه هسته ای ایران، افزود: اطلاعات اولیه دستگاه دیپلماسی صحت این خبر را به این شکل تأیید نمی کند.

افخم تصریح کرد: پیگیری ها از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در نروژ ادامه دارد تا هم اطلاعات میدانی و هم اطلاعاتی از آخرین ساختار قوانین و مقرراتی که در این کشور اعلام شده به دست بیاوریم.

[تاريخ مطلب: نهم ارديبهشت ۱۳۹۳ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۴]
پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر