چهارشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۳


گفت‌و‌گو با «نامداران» ایرانی-‌آمریکایی؛ سبا ولدخان

اندازه متن
وبسایت سفارت مجازی آمریکا در ایران که از اسفندماه ۹۲ برنامه‌ای به نام «نامداران ایرانی‌-‌آمریکایی» را آغاز کرده است٬ قرار است ۱۱ اردیبهشت‌ماه با سبا ولدخان٬ دانشمند زیست پزشک ایرانی-‌آمریکایی گفت‌وگو کند و از علاقمندان دعوت کرده است تا سوالات خود از مهمان این برنامه را ارسال کنند.

بنا بر اعلام سفارت مجازی تهران که توسط وزارت خارجه آمریکا مدیریت می‌شود٬ سبا ولد خان  استادیار و پژوهشگر در مرکز بیولوژی مولکولی RNA در دانشگاه Case Western Reserve در شهر کلیولند ایالت اوهایو است.

او که متولد ایران است٬ سال ۲۰۰۵ به دلیل موفقیتش در شناخت و درک مکانیسم اسپلایسوزوم‌ها٬ جایزه دانشمندان جوان «موسسه بهداشت»٬ وابسته به شرکت جنرال الکتریک٬ را از ان خود کرد.

اهمیت مطالعات صورت گرفته بر روی اسپلایسوزوم‌ها از آن لحاظ است که اشتباهات پیش آمده در اسپلایسوزوم‌ها مسبب «۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماری‌های ژنتیک انسانی» هستند.

سبا ولدخان درباره خود می‌گوید: «بسیار خوشبین هستم و بر همین اساس با اعتماد به نفسی فوق‌العاده به دنبال ایده‌های عجیب می‌روم. این ایده‌ها گاه به نتیجه می‌رسند و همین برای من کافی است.»

وبسایت سفارت مجازی آمریکا در ایران از پنجشنبه٬ ۲۲ اسفندماه برنامه‌های ویدیویی اینترنتی‌ای را به منظور معرفی «نامداران ایرانی-‌آمریکایی» آغاز کرد تا از طریق این برنامه‌های منظم پرسش و پاسخ ویدیویی٬ مخاطبان امکان آن را داشته باشند تا پرسش‌های خود را با ایرانی‌-‌آمریکایی‌های موفق مطرح کنند.

ویدیوی این برنامه و سایر برنامه‌های «گفت‌و‌گو با نامداران» به صورت زنده از طریق وبسایت سفارت مجازی تهران پخش خواهد شد و علاقمندان می‌توانند سوالات خود از میهمانان را از طریق شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک٬ توئیتر و گوگل پلاس سفارتخانه مجازی تهران٬ مطرح کنند. 
رادیوفردا
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر