یکشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۳

به هم ريختگی نظام آخوندی در اثر پايداری زندانيان سياسی

حمله جنايتکارانه دژخيمان نظام ولايت فقيه به زندانيان سياسی بند 350 اوين، پايداری و مقاومت سرفرازانه آنها در برابر دژخيمان رژيم، باعث درهم ريختگی درونی نظام آخوندی شده است.
مقامات ريز و درشت قضاييه رژيم پس از برکناری اسماعيلی رئيس سازمان زندانها، به صحنه آمدند تا برکناری او را توجيه کنند و بگويند برکنار کردن اين دژخيم، ناشی از عقب نشينی در برابر مقاومت و پايداری زندانيان و موج هبستگی ملی و بين المللی با زندانيان سياسی نبوده است.
وزير دادگستری کابينه آخوند حسن روحاني در حاشيه چهارمين به اصطلاح ”همايش ملی حقوق مالکيت ادبی و هنری“ گفت: ”اسماعيلی در اين تغيير و جابه جايی ارتقاء يافته. تغيير رياست دادگستری کل استان تهران از مدتها قبل مطرح بود و گزينه های مختلفی در نظر گرفته شد و حتی قبل از سال جديد رياست قوه قضاييه، آقای اسماعيلی را برای اين سمت در نظر گرفته بودند“.
عضو هيأت قتل عام زندانيان سياسي در سال 67، به اين توجيه مضحک روی می آورد که برکناری اسماعيلی به دليل ارتقای رتبه آن دژخيم است و می گويد ”: نمی توان گفت که سمت رياست دادگستری کل استان تهران از رياست سازمان زندانها پايين تر است، بلکه می تواند ارجح هم باشد و تغيير آقای اسماعيلی ارتقاء محسوب می شود“.
دم خروس حرفهای وزير دادگستری کابينه آخوند حسن روحانی آنجا پيدا می شود که قضاييه رژيم، روزنامه حکومتی ابتکار وابسته به باند رفسنجانی- روحانی که خبر برکناری رئيس زندانهای رژيم را داده بود، با حکم دادستانی تهران به خاطر ”پخش شايعات و مطالب خلاف واقع و يا تحريف مطالب ديگران“ توقيف کرده است.
روزنامه حکومتی ابتکار در خبر برکناری رئيس زندانهای رژيم، تلويحاً گفته بود که برکناری اسماعيلی به دليل حوادث و اتفاقات بند 350 اوين بوده است که در جريان آن تعدادی از زندانيان سياسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
به هم ريختگی درونی رژيم پس از شکل گرفتن اعتراضات اجتماعی عليه يورش به بند 350اوين و ضرب و شتم زندانيان سياسی به حدی بود که رئيس قوه قضاييه همزمان با تغيير رئيس سازمان زندانها به دادستان تهران و دادستانهای سراسر کشور دستور داد ”در مقابل هر گونه فضاسازی، نشر اکاذيب و اخلال در امنيت ملی بايستند تا همگان بدانند که نظام اسلامی ايران نظامی نيست که به بهانه های واهی در مقابل فتنه گران و اخلال گران و حاميان آنان، به انفعال بيفتد. “
چنان چه الدرم بلدرم سردژخيم قوه قضاييه رژيم پايی در واقعيت داشته باشد که نظام ضداسلامی ولايت فقيه نظامی نيست که به انفعال بيفتد و در موضع قدرت است، نظام آخوندی اين تناقض را چگونه رفع و رجوع می کند که چنين نظام به اصطلاح «مقتدری»، چرا کشف کامپيوتر لب تاب و تلفن ماهواره يی در داخل زندان را در بوق وکرنا می کند که گويا نظام به يک فتح الفتوح دست يافته است؟ چگونه يک کامپوتر لب تاب و تلفن ماهواره يی در زندان، آن چنان مخل امنيت اين نظام «مقتدر» می شود که رژيم برای رفع اين «تهديد» رسوايی حمله به زندانيان بی دفاع را به جان می خرد. ؟
فضيحت حمله جنايتکارانه به زندانيان سياسی بند 350 اوين و به هم ريختگی درونی رژيم به حدی بود که به خاطر ترس از افکار عمومی، سخنگوی آخوند روحانی به صحنه شتافت و مدعی پيگيری موضوع شد: ”ما در حال پيگيری و بررسی اين موضوع هستيم و پس از اين که اطلاعات کافی از طرفين استماع شد و اين اطلاعات جمع آوری شد به صورت مناسب اقدام و اطلاع رسانی می شود“.
يکی از نمايندگان مجلس رژيم به نام هروی، به درهم ريختگی نظام آخوندی اعتراف کرد و روزنامه حکومتی اعتماد 4ارديبهشت در مورد ورود مجلس به موضوع حادثه بند 350 اوين از قول اين نماينده مجلس رژيم نوشت: ”امروز کشور در سال اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادی و عزم ملی نياز به آرامش دارد و نبايد فضای سياسی حاکم بر اين شرايط شود اما متأسفانه برخی از اظهارنظرها در مجلس نشان از عدم شناخت تفاوت ميان دخالت و نظارت است“
شدت به هم ريختگی درونی نظام ولايت درحدی است که به رغم اعتصاب غذای زندانيان سياسی بند 250 اوين و پيوستن زندانيان ساير زندانها به آنها و انعکاس اعتصاب غذا در سطح داخلی و بين المللی، رژيم با فضيحت و دروغگويی اين خبر را تکذيب کرد که لابد آن چنان که سردژخيم قوه قضاييه رژيم مدعی است تکذيب اعتصاب غذای زندانيان در روز روشن توسط مقامات رژيم نيز ناشی از ”اقتدارنظام“ است.
روزنامه جمهوری 4ارديبهشت از قول يک مقام آگاه رژيم می نويسد: ”در حالی خبر اعتصاب غذای زندانيان در اوين منتشر شده است که يک مقام آگاه در اين مجموعه، اين خبر را قوياً تکذيب کرد و گفت: ”چنين خبری به هيچ وجه صحت ندارد و انتشار اين اخبار به دنبال شکست معاندان در به سرانجام رساندن سناريوی قبلی صورت گرفت. انتشار چنين اخباری بيشتر برای بهره برداريهای سياسی و تهيه خوراک برای رسانه های بيگانه است“.
گيريم که به قول آن مقام آگاه رژيم اعتصاب غذايی در بند 350 اوين صورت نگرفته و اين خبر ناشی از تلاش ”معاندان نظام“ است، رژيم آخوندی چه مرگش می شود که سراسيمه «مقام آگاهش» را به صحنه می فرستد تا شايعات ”معاندان“ را تکذيب کند تا مبادا از اين شايعات به زعم او بهره برداری سياسی و خوراک تبليغاتی تهيه شود.
مجموعه موضع گيريهای متناقض نظام ولايت فقيه نه تنها به دليل ترس از عواقب اجتماعی و بين المللی در مورد جنايت عليه زندانيان سياسی است، بلکه دقيقاً ناشی از سردرگمی و به هم ريختگی درونی نظام آخوندی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر