واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در بزرگراه آزادگان تهران هفت کشته و ۱۰ مجروح به جای گذاشت.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عین‌الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران، گفت این حادثه حدود ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه رخ داد و در آن یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد بخش خصوصی که از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بود قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشت که در راستگرد این ورودی واژگون شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران افزود: «در پی این حادثه اتوبوس با گاردریل‌های کناری برخورد کرده و متأسفانه هفت تن در محل کشته و تعدادی مجروح می‌شوند.»
وی با بیان این‌که کشته‌های این حادثه یک مرد و شش زن بودند، گفت: «آن‌چه مسلم است اتوبوس مذکور داخل رمپ واژگون شده و نیروی گریز از مرکز می‌تواند موجب واژگونی آن شده باشد. از سوی دیگر حد مجاز سرعت در داخل رمپ و لوپ‌ها حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.»
به‌گفته وی راننده این اتوبوس زنده و تحت نظر مأموران کلانتری در بیمارستان بستری است.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی خط «چیتگر – شریعتی» بوده است و راننده مذکور نیز سابقه تخلفی در شرکت واحد نداشته است.
پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، نیز گفته است سرعت اتوبوس در حد استاندارد بوده است.
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز از توقف ادامه همکاری شرکت خصوصی اتوبوس واژگون شده خبر داد.