پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

پيوستن بيش از 300 انجمن ايراني به گردهمايي بزرگ 27 ژوئن در پاريس

تاریخ ایجاد در 28 خرداد 1393
پيام مشترك همة ايرانيان در اين كارزار كه پنج قاره و سه نسل را در بر مي‌گيرد اين است: «نه به ديكتاتوري آخوندي، آري به تغيير دمكراتيك در ايران»
رسانه‌هاي خبري سراسر جهان، شركت نمايندگان بيش از 300 انجمن و تشكل ايراني را در گردهمايي بزرگ 27 ژوئن مقاومت ايران در پاريس اعلام كردند. در گزارشي كه در ده‌ها پايگاه خبررساني با عنوان «بيش از 300 انجمن ايراني به كارزار بسيج براي گردهمايي بزرگ 27 ژوئن در پاريس مي‌پيوندند» انتشار يافته، از جمله آمده است: « بيش از 300 انجمن ايراني از سراسر جهان، در تلاش براي بسيج «همه براي آزادي»، يك گردهمايي بزرگ ايرانيان در پاريس در 27 ژوئن شركت مي‌كنند.
 (اين) كازار پنج قاره و سه نسل از ايرانيان را شامل مي‌شود و به‌روشني اين پيام را كه همة ايرانيان در آن مشترك هستند، خواهد فرستاد: «نه به ديكتاتوري آخوندها و به دعاوي ميانه‌روي توسط آخوند روحاني و آري به تغيير دمكراتيك در ايران».
انجمنها از سراسر اروپا، آسيا، آمريكا، كانادا و استراليا هستند و شامل طيف وسيعي از روشنفكران، مبارزان سياسي و حقوق بشري، مبارزان حقوق زنان، مؤسسين شركت‌ها، متخصصان در بسياري از حرفه‌ها و دانشجويان مي‌شوند. بسياري از نمايندگان انجمنها نيز از اقليت‌هاي قومي و مذهبي هستند.
علاوه بر تلاش متداول، كارزار اينترنت و شبكة اجتماعي نيز امسال براي گردهمايي بزرگ ايرانيان در يك بعد كاملاً متفاوت (به آن) اضافه شده است.
به گفتة سازمان‌دهندگان، يك جنبة جديد تلاش براي فراخوان، شركت ايرانيان جوان است كه در ابعادي بي‌سابقه در مقايسه با هر موقعيت ديگري، درگير شده‌اند. نقش فعال انجمن‌هاي زنان ايراني يك خصيصة جديد ديگر از تلاش‌هاي امسال است.
مجموعة گوناگون گروه‌ها و جوامع ايراني كه در پايتخت فرانسه گردهم خواهند آمد، همه به حمايت از تغيير دمكراتيك در ايران متعهد شده‌اند.
مخالفان (رژيم) ايران هم‌چنين تأكيد خواهند كرد، مردم سركوب‌شدة ايران به‌شدت در تلاش براي سرنگوني ديكتاتوري مذهبي افراط‌گرا هستند؛ (آنها) از دولت‌هاي غربي نيز خواهند خواست تا نقض وحشيانة حقوق بشر را به‌دليل مذاكرات هسته‌يي كنوني، ناديده نگيرند.
انجمن‌ها افزايش شديد اخير اعدام‌ها در ايران (در دوران) روحاني را محكوم مي‌كنند؛ به‌طور خاص اعدام زنداني سياسي غلامرضا خسروي، كه 12 سال از عمر خود را تحت شكنجه در زندان گذراند تا سرانجام در تاريخ اول ژوئن در تهران تنها به «جرم» همكاري و ارائة كمك مالي به مقاومت (ايران) حلق‌آويز شد.
انجمن‌هاي (ايرانيان) هم‌چنين به همة مردم آزادي‌خواه دنيا فراخوان خواهند داد كه صداي خود را در حمايت از مقاومت ايران (تحت هدايت) رئيس‌جمهور منتخب (اين مقاومت) مريم رجوي بلند كنند و از برنامة وي براي تغيير رژيم به‌عنوان بهترين چشم‌انداز براي يك ايران آزاد و دمكراتيك پشتيباني نمايند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر