9 تن از افسران بلندپایه ارتش آزاد سوریه، روز شنبه 15-6-2014 در اعتراض به عدم دریافت کمک های لازم از کشورهای کمک کننده، از سمت خود استعفا دادند.
به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه، این 9 افسر بلند پایه در بیانیه ای که از سوی ستاد ارتش آزاد سوریه صادر شد، از همرزمان خود به دلیل استعفا و ترک مسئولیت فرماندهی در چنین شرایطی، معذرت خواهی کردند".
سرهنگ دوم محمود عبود، یکی از امضا کننده گان این استعفانامه دسته جمعی گفته است که دلیل عمده استعفای این افسران دخالت کشورهای کمک کننده در نحوه کار ارتش آزاد و در نظر نگرفتن برنامه های شورای عالی نظامی ارتش آزاد است.
وی اظهار داشت برای مثال برخی از این کشورها "موشک های "تاو" ضد تانک ساخت آمریکا که قرار بود به ارتش آزاد تحویل دهند، در اختیار  گروه های مسلح دیگری قرار دادند در صورتیکه این موشک ها برای ارتش آزاد بود.

استعفای 9 تن از  افسران بلند پایه ارتش آزاد سوریه در چنین شرایطی امری بی سابقه است. این افراد با انتقاد از عملکرد دولت های حامی مخالفان سوری اظهار داشتند پس از 3 سال جنگ داخلی هنوز خواسته ها و نیازهای تسلیحاتی آنها برآورده نشده است.
سرهنگ محمد عبود از ارتش آزاد گفت: "استعفای این 9 افسر نشان می دهد که دیگر نقشی برای شورای عالی نظامی باقی نمانده است".
وی افزود: "مقدار کمک های دریافتی به حدی کم است که پیروزی مخالفان در میدان جنگ را نا ممکن می سازد".

 کشورهای حامی ارتش آزاد در ماه های اخیر به حجم کمک های خود افزوده اند، اما آمریکا هنوز با ارسال کمک های موثر و سرنوشت ساز به مخالفان سوری موافقت نکرده است. واشینگتن از آن بیم دارد که سلاح های پیشرفته ممکن است به دست نیروهای اسلام گرای تندرو بیفتند.

لازم به یاد آوری است که ائتلاف ملی مخالفان سوری که ارتش آزاد بخشی از آن است بارها از کشورهای دوست سوریه  درخواست سلاح های پیشرفته کرده است. اما عملا هنوز سلاح های پیشرفته در اختیار ارتش آزاد قرار داده نشده است.