شنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۳

معاون دفتر اجرایی شورای سیاسی عراق: داعش همین دولت مالکی است

7:07:16 AM 1393/3/24
العربیة
العربیة


حسام الدین دلیمی معاون دفتر اجرایی شورای سیاسی در گفتگویی با تلویزیون العربیه حضور نیروهای داعش در میان انقلابیون عراق را رد کرد.

حسام الدین دلیمی گفت: داعشی وجود ندارد، علت رسیدن عراق به وضعیت کنونی، این است که مالکی صلاحیت اداره کشور را ندارد. داعش همین دولت است، تروریست دولت است. این انقلاب مردم مظلوم عراق است که حقوقشان را می خواهند.

حسام الدین دلیمی افزود: خدا می داند که داعشی در کار نیست و فقط انقلابیون عشایر هستند. مردم شورش و انقلاب کردند. انقلابیون عشایر از یک سال قبل تحصن کردند و خواستار حقوق مردم بود، یک سال کامل تحصن بود که ناگهان دیدیم مردم با هلیکوپتر مورد تهاجم قرار گرفتند. داعش از کجا آمده که حالا ادعا می کنند که گویا داعش رژه نظامی در الانبار برگزار کرده است؟

تلویزیون العربیه از حسام الدین دلیمی پرسید: پس این حرف از کجا آمده است؟ یعنی شما می گوئید هیچ نیرویی از داعش نیست که بر برخی از مناطق در عراق از جمله در استان دیالی و جزیی از الانبار کنترل داشته باشند؟ حسام الدین دلیمی پاسخ داد: آنچه در دیالی هست، شبه نظامیان عصائب الحق است که متعلق به رژیم ایران است. دولت عراق شبه نظامی ایرانی دارد. در دیالی شبه نظامیان ایرانی حضور دارند، ولی در الانبار و سایر استانهای دیگر من آنها را به چالش می کشم که حتی یک نفر (به عنوان داعش) پیدا کنند، شش ماه است که از درگیریها می گذرد، حتی یک مورد نبوده که بیاورند و در رسانه ها نمایش بدهند و بگویند که این داعش است، داعش همین دولت است، تروریسم همین دولت است و این مردم هستند که قتل و بمباران می شوند، کودکانشان کشتار می شوند و خانه هایشان بر سرشان خراب می شود. داعش این دولت است که از هلیکوپتر و بشکه های انفجاری استفاده می کند، من از جهان می خواهم که بیدار شوند و به وجدان خود مراجعه کنند و از جهان می خواهم که نقش خود را ایفا کند. اسناد سازمان ملل برای بشریت نوشته شده و بعد ما را به داعش متهم می کنند.

تلویزیون العربیه از حسام الدین دلیمی پرسید بنابراین امور به چه سمتی می رود؟ به نظر شما در روزهای آینده باید منتظر چه چیزی باشیم؟

حسام الدین الدلیمی پاسخ داد آنچه ما به اذن خدا انتظارش را می کشیم، آزادسازی بغداد است، .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر