پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی وعقیدتی درایران تحت حاکمیت رژیم پلید آخوندی

مهدی فراحی شاندیز به زندان گوهردشت منتقل شد


خبرگزاری هرانا – مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی آموزشگاه زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و هم‌اکنون در بند ۱ این زندان در بین زندانیان خطرناک نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی فراحی شاندیز روز دوشنبه از بند ۸ زندان اوین (آموزشگاه) به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و هم‌اکنون در سالن ۲ بند ۱ این زندان بسر میبرد.
این بند به زندانیان عادی که غالبا قتل یا سرقت مسلحانه مرتکب شده‌اند اختصاص داشته و از وضعیت بهداشتی بسیار نامناسبی برخوردار است.
بغیر از مهدی فراحی شاندیز یک زندانی بهایی بنام شهرام چینیان نیز در این بند نگهداری می‌شود.
مهدی فراحی شاندیز که تا کنون چندین بار به اتهام‌های سیاسی بازداشت شده است، در روز کارگر سال ۸۸ در پارک لاله تهران دستگیرشده وه‌مان شب ماموران وزارت اطلاعات خانه‌اش را جستجو و کلیه مدارک، وسایل شخصی و کتب را ضبط کردند.
فراحی شاندیز در پی این دستگیری به ۹ ماه حبس محکوم شد که بیشتر آنرا درسلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند و بهمن ماه ۸۸ از زندان آزاد شد.
وی آخرین بار پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده‌اش (گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، کامپیو‌تر و…) با ممانعت آن‌ها از ورود به شعبه مورد نظر مواجه شد و پس از مقاومت، دستگیر و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.



وضعیت جسمی نگران کننده آرش هنرور شجاعی


خبرگزاری هرانا – آرش هنرور شجاعی روحانی منتقد و زندانی سیاسی زندان اوین در وضعیت جسمی نگران کننده‌ای بسر میبرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش هنرورشجاعی، زندانی سیاسی دربند در زندان اوبن در وضعیت جسمی بدی به سر می‌برد و حدود یک هفته است که حال وی رو به وخامت رفته، تا جایی که ظهر روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه در بیمارستان لقمان الدوله تهران بر اثر مسمومیت شدید با داروی لیتیوم و بالا بودن بیش از حد آنزیمهای کبدی بستری شد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “این وضعیت به‌دلیل بی‌توجهی بهداری اوین، برای ایشان به وجود آمده و خانواده وی در این مورد به دفتر دادستانی دادسرا نیز این موضوع را منتقل کردند و به تشخیص اشتباه پزشک اعتراض نمودند ولی متاسفانه از طرف دفتر دادستان تهران نیز هیچگونه نتیجه‌ای حاصل نشد.”
این منبع در ادامه گفت: “مادر ایشان که برای ملاقات فرزندش به بیمارستان مراجعه نموده بود با برخورد اهانت آمیز ماموران زندان مواجهه شد و فقط توانست فرزندش را در حالی که بیهوش و با حالی وخیم با دستبند روی تخت بستری بود از فاصله‌ای دور ببیند و حتی به ایشان اجازه داد نشد که از پزشک بیمارستان در مورد وضعیت پسرش سؤال کند.”
آرش هنرور شجاعی از سال ۸۹ در زندان اوین به سر می برد و حاصل این زندانی شدن، ابتلاء به بیماری صرع و مشکلات قلبی است که چندین بار از طرف زندان اوین در بیمارستانهای مختلفی بستری شده و از طرف پزشکی قانونی برای وی نامه عدم تحمل کیفر نیز صادر شده است.


وضعیت جسمی خطرناک یک زندانی در زندان کارون اهواز


خبرگزاری هرانا – یک زندانی با اتهامات امنیتی، پس از دوبار سکته در بند ۸ زندان کارون در وضعیت خطرناکی نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حدود ۴۵ روز پیش فردی بنام جابر سخراوی توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت می‌شود.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “جابر سخراوی به اتهام حمل مواد منفجره خام بازداشت شده. وی در ابتدای دستگیری ماموران را در جریان بیماریش که‌ام اس میباشد قرار میدهد، ولی آنها بدون توجه به بیماریش او را تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار میدهند که سکته میکند و او را به بیمارستان زندان می برند، ولی بعد ازچند روز او را مجددا به زندان برمی گردانند و به شکنجه‌هایشان ادامه میدهند که برای بار دوم سکته میکند ویک طرف بدنش فلج میشود و با این وضعیت هنوز در بند می باشد، چون بهداری از قبول او اجتناب میکند.”
گفتنی است، جابر سخراوی هم‌اکنون در بند ۸ زندان کارون نگهداری می‌شود و تا این لحظه از اتهامات دقیق و انگیزه وی برای نگهداری مواد منفجره اطلاع دقیقی در دست نیست.


بیخبری از بهنام ایرانی و نگرانی بستگان


خبرگزاری هرانا – از بهنام ایرانی کشیش نوکیش مسیحی که از ۱۰ روز پیش به مکان نامعلومی منتقل شده هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ایرانی روز یک‌شنبه ۱۸ خرداد ماه از سالن ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “طی ۱۰ روز گذشته هیچ‌گونه اطلاعی از بهنام ایرانی بدست نیامده است و خانواده و بستگانش بشدت نگران وضعیت وی هستند.”
بهنام ایرانی در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.
مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.
اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر