دوشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۹۳

حمله های راکتی از پاکستان به خاک افغانستان



فرمانده پلیس استان کنر افغانستان از اصابت 150 راکت شلیک شده در پی شبانه روز گذشته از خاک پاکستان به مناطق شرقی آن کشور خبر داده است
به گزارش رسانه های محلی افغانستان، عبدالحبیب سیدخیل فرمانده پلیس استان کنر روز دوشنبه به رسانه ها گفت: نظامیان پاکستانی از شامگاه شب گذشته تا ساعت 9 صبح امروز 150 راکت به سوی شهرستان های دانگام و شیگل در شرق افغانستان شلیک کردند.
او افزود:بر اثر این حملات راکتی تعدادی از منازل مسکونی در این دو شهرستان ویران شد و خساراتی برجای ماند.
خیل با ابراز خشنودی از اینکه حملات راکتی شبانه روز گذشته تلفات جانی در پی نداشتند، گفت: شمار زیادی از مردم منطقه که از سه سال پیش با حملات راکتی پاکستان روبرو هستند، منازل خود را در این منطقه ترک کرده اند.
دولت افغانستان دو روز پیش تشدید حمله های راکتی از خاک پاکستان به استان های شرقی این کشور را تلاشی برای برهم زدن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 24 خرداد ماه دانست و به وزارت امور خارجه افغانستان ماموریت داده است تا اعتراض شدید خود را به دولت و مقامات پاکستان اعلام کند.
بر اساس گزارش مقام های دولتی افغانستان در پی یک هفته گذشته بیش از یک هزار راکت از خاک پاکستان به سوی استان کنر افغانستان شلیک شده که بر اثر آن تعدادی کشته و یا زخمی شده اند.
بر اساس این گزارش ها نزدیک به 200 خانواده هم از بیم این حمله های راکتی مجبور به ترک منازل خود شده اند.
در همین حال روز شنبه گذشته نیز بالگردهای ارتش پاکستان مناطقی را در داخل خاک افغانستان هدف حمله قرار دادند که واکنش تند مقام های افغان را برانگیخت.
ایران گلوبال
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر