پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

صدای اعتراض کارگران شاغل در عسلویه شنیده نمی شود



یک کارگر بخش ابزار دقیق منطقه عسلویه اظهار کرد طی مدتی که در عسلویه مشغول به‌ کار است، شاهد بوده بسیاری از شرکت‌های پیمانکار حقوق کارگران را پرداخت نکرده و در پی آن، کارگران دست از کار کشیده و خواستار پرداخت معوقات حقوقی خود شده‌اند ودر برخی مواقع، اصرار بر تحقق این مطالبات به اخراج کارگران منجر شده است.

«قنبری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: اعتراضات خاموش کارگری در منطقه عسلویه به‌دلیل شرایط ویژه مناطق آزاد تجاری - اقتصادی هرگز به گوش رسانه‌ها رسانده نشده است و کارگران معترض به شرایط کاری از سوی رسانه ها تنها گذاشته شده‌ اند.

این فعال کارگری افزود: مسمومیت غذایی کارگران و عدم دسترسی آنان به بیمارستان، آنها را با خطرات بسیار جدی مواجه ساخته است.

قنبری با اشاره به مشکلاتی که به دلیل پرداخت نشدن بودجه پیمانکاران از سوی کارفرمای اصلی برای کارگران به وجود می آید،  تصریح کرد: برخی مواقع، پیمانکاری چندین پروژه را در دست دارد و هزینه‌ یکی از پروژه ها را صرف دیگری می کند که فشار چنین روش هایی در نهایت به کارگران وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بایست ضریب فشار وارد شده از سوی کارفرمایان یا پیمانکاران بر روی کارگران که به تولید می‌پردازند، صفر باشد و کار تولید را متأثر نسازد زیرا در نهایت آنها هستند که ضرر می‌کنند هر چند بازار عرضه و تقاضا به سودشان  باشد.

[تاريخ مطلب: بيست و نهم خرداد ۱۳۹۳ برابر با نوزدهم ژوئن ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر