پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

نبردهای رزمندگان در حلب سوریه شهر مقاوم حلب طی روزهای گذشته، کانون درگیریهای متعدد بود

1:33:39 PM 1393/3/29
نبردهای رزمندگان در حلب سوریه
نبردهای رزمندگان در حلب سوریه


تلویزیون اورینت:
رزمندگان حلب توانستند منطقه استراتژیک العدنانیه و تمامی مزارع آن را که در جنوب شهر الصفیره و در نزدیکی مرکز اطلاعات رژیم اسد واقع شده، به طور کامل به کنترل خود دربیاورند.
در این عملیات که ساعتها به طول انجامید رزمندگان از انواع سلاحها برای غلبه بر دشمن استفاده کردند. رزمندگان تعداد زیادی از مزدوران را از پای درآوردند و ضمن انهدام ادوات سنگین آنها تعدادی سلاح سبک نیز به غنیمت گرفتند.
این عملیات از این جهت حائز اهمیت است که راه نفوذ رزمندگان را از طریق جاده جنوبی شهر الصفیره برای تصرف مرکز اطلاعات رژیم اسد هموار می کند.
همزمان نبرد رزمندگان در منطقه مساکن السبیل به شدت جریان دارد. دشمن برای تصاحب این منطقه برنامه ریزی کرده بود و با بسیج نیرویی و وارد کردن انواع ادوات و تجهیزات نظامی، قصد تصرف آن را داشت. این منطقه دوازه های شهر خالدیه و اشرفیه محسوب می شود.
هم اکنون مساحت زیادی از این منطقه در اختیار رزمندگان است. این امر به آنها اجازه داده است در نبردها دست بالا را داشته باشند.
رزمندگان که به تازگی یکی دیگر از مراکز دشمن را در این منطقه تسخیر کرده بودند، برای رژیم اسد و پایگاههای آن در این منطقه خطر بالقوه محسوب می شوند. از این رو طی روزهای گذشته نیروهای اسد تمام تلاش و امکانات خود را به کار گرفتند تا تعادل موجود را تغییر دهند.
این جا نقطه ای است که ما می توانیم به منطقه اشراف کامل داشته باشیم، این منطقه به لحاظ نظامی اهمیت زیادی دارد به خاطر همین، نیروهای رژیم با سلاح سنگین خود آمده بودند تا معبر اشبیل را پس بگیرند. نیروهای اسد قصد داشتند با تصرف این منطقه استراتژیک، فشار را بالا ببرند و به پیشروی در این منطقه ادامه بدهند.
هم اکنون در منطقه مساکن السبیل نبردها در جریان است، رزمندگان با هوشیاری تحرکات دشمن را زیر نظر دارند، تا مجدداً دست به اقدامی برای نفوذ نزند.
رزمندگان با عملیاتی ویژه خود بر روی مراکز تجمع نیروهای اسد در این منطقه آنها را به زانو درآورده اند.
یک رزمنده: رژیم اسد قصد داشت با تانک وارد این منطقه شود، ما هم با هر چه داشتیم، مخصوصاً آر پی جی، به آنها تهاجم کردیم و مجبور شدند عقب نشینی کنند.
یک رزمنده: نیروهای رژیم، از جاده ای که روبه روی ما است می خواستند وارد شوند و ما هم اجازه هیچ تحرکی را به آنها ندادیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر