چهارشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۳

اعدام قریب‌الوقوع ٤ زندانی هموطن کُرد، تشدید فضای پلیسی در کُردستان را درپی داشت


1393/03/28 - 2014/06/18 - 

اعدام قریب‌الوقوع ٤ زندانی کُرد، تشدید فضای پلیسی در کُردستان را درپی داشتآژانس کُردپا: حضور گسترده‌ی مأموران لباس شخصی و گارد ویژه در مریوان عملا این شهر را به یک پادگان بزرگ نظامی مبدل کرده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در هفته‌ی جاری شهر ١١٥ هزار نفری مریوان مملو از نظامیان شده که هرگونه حرکت خودروهاو رفت‌وآمد شهروندان کُرد را زیرنظر دارند.

این "حالت فوق‌العاده" از سوی خبرنگار کُردپا در مریوان نیز به تأیید رسید و در گزارشی اعلام کرد: در مدت چهار روز اخیر محل ایست و بازرسی‌ها به شدت افزایش یافته و مأموران امنیتی از عابران و سرنشین خودروها کارت شناسایی مطالبه می‌شود.

وی افزود: پرواز هلیکوپتر بر فراز آسمان شهر و تردد گشت نیروی انتظامی از دیگر نمودهای اعلام وضعیت فوالعاده در این شهر مرزی می‌باشد.

ساکن یکی از محلات غربی شهر مریوان در پاسخ به خبرنگار کُردپا که تشدید فضای امنیتی ناشی از چه چیزی است، اظهار داشت: "خبر اعدام قریب‌الوقوع ٤ شهروند کُرد پیرو اهل سنت در تهران، مردم را به شدت نگران کرده و نهادهای امنیتی از ترس اعتراضات خیابانی فضا را پلیسی کرده‌اند".

20604.jpg
کارزار لگام از زندانیان کُرد سنی مذهب حمایت کرد
از تهران نیز گزارش می‌رسد که برخی از اعضای کارزار لغو گام به گام اعدام به زندان قزل حصار رفته و با خانواده ۴ زندانی کُرد اهل سنت محکوم به اعدام دیدار کردند.

نرگس محمدی، محمد ملکی، فریبرز رییس دانا، علیرضا جباری و محمد نوری‌زاد روز گذشته به دیدار خانواده‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از محکومان به اعدام رفتند.

تدابیر شدید امنیتی در مریوان نیز آنچنان که ساکنین بومی منطقه عنوان می‌کنند با حملات و تحرکات گروه داعش بی‌ارتباط نیست و حکومت اسلامی ایران نیروهای نظامی ـ امنیتی خود را در نوار مرزی کُردستانات به حالت آماده‌باش درآورده است.

منابع موثق خبری در غرب استان کرمانشاه و ایلام به آژانس کُردپا اعلام کردند که ارتش در مناطق مرزی به ویژه در قصرشیرین و دهلران در آماده‌باش هستند و گذرگاه‌های بین اقلیم کُردستان عراق و کُردستانات ایران توسط سپاه کنترل می‌شوند.

چندی قبل تلویزیون سی‌ان‌ان از ورود ٣ گردان عضو سپاه قدس حکومت اسلامی ایران به شهرهای بغداد و کربلا جهت مقابله با داعش خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر