شنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۳

معرفی روشی تازه‌: بدون باز کردن صفحه‌ای، فیس‌بوکتان را چک کنید


چهارشنبه, ژوئن 11, 2014
آیا دوست‌های زیادی در فیس‌بوک اضافه کرده‌اید و دوست دارید تنها نوتیفکیشن‌های دوستان نزدیکتان را چک کنید؟ عکس‌ها و پست‌های دوستانی که سال‌هاست ندیده‌اید برایتان می‌آید و نمی‌دانید با آنها چه کار کنید؟ تواناتک به شما راهی معرفی می‌کند که بدون باز کردن صفحه فیس‌بوک در اینترنت یا اپلیکیشن آن در موبایل می‌توانید، فیس‌بوکتان را چک کنید! کافی‌ است دو گام زیر را اجرا کنید:
گام اول:
ابتدا باید به فیس‌بوک بروید و مشخص کنید دوست دارید از چه کسانی نوتیفکیشن‌ دریافت کنید. خیلی آسان دوستان مورد علاقه‌تان را به لیست دوستان نزدیک اضافه نمایید. به بخش دوستان در سمت چپ پروفایل بروید و روی "Close Friends" کلیک کنید. حال می ‌توانید ببینید چه کسانی در حال حاضر در این دسته‌بندی هستند. اما این لیست قابل تغییر است و می‌توانید افرادی را با کلیک روی "Manage List"  و سپس "Edit List" اضافه و کم کنید. این لیست خصوصی باقی می‌ماند و دوستان دیگرتان به آن دسترسی ندارند. یعنی دیگر دوستانی که در این لیست هستند نمی‌فهمند و ناراحت نمی‌شوند از اینکه در لیست قرارشان ندادید.
iuobe6el1cr2mx0ofxzf.jpg
گام دوم:
در این بخش باید پیغام‌هایی که برایتان می‌آید را تنظیم کنید که به کجا فرستاده شود. بخش  "Settings" فیس‌بوک را از منوی کشویی نوار ابزار باز کنید و به صفحه نوتیفکیشن‌‌ها بروید. در اینجا دو گزینه می‌بینید که اولی می‌گوید چه نوتیفکیشنی را می‌خواهید دریافت کنید و دومی می‌پرسد چگونه برایتان ارسال شود. در بخش "Edit" روبروی "Close Friends Activity" کلیک کنید تا گزینه باز شود و نوتیفکیشن‌های ایمیلی را انتخاب کنید. با فعال کردن همین گزینه تمام به‌روزرسانی دوستان نزدیک، مستقیما به ایمیل فرستاده می‌شود.
با استفاده از لینک ادیت روبروی ایمیل می‌توانید تعیین کنید همه نوتیفکیشن‌‌ها "All notifications"  به ایمیل فرستاده شود یا خیر. حتی بخشی از هشدار‌ها را هم می‌توانید با لینک "unsubscribe" در انتهای ایمیلی که برایتان آمده است، حذف کنید.
d5oxownksqzvmv4ggku7.jpg
راه دیگر برای گرفتن پیام‌ها از طریق  پیامک است که باز هم به شیوه ایمیل روی ادیت کلیک کنید و پیام‌ها به گوشی‌تان ارسال می‌شود. البته ابتدا باید شماره موبایل‌تان را از طریق منوی اصلی در فیس‌بوک وارد کنید. حتی استتوس‌تان را از طریق پیامک می‌توانید تغییر دهید و آپدیت‌های دوستان را بگیرید.
راه سوم دیگری هم به نام آر‌اس‌اس (RSS) وجود دارد. گزینه حباب‌ شکل نوتیفکیشن‌ را باز کنید و در انتهای لیست روی "See All"  کلیک کنید لینک  آر‌اس‌اس را در بالای منو می‌بینید که لینک آر‌اس‌اس  را به صورت مستقیم به ریدر مورد نظرتان وصل کرده و فورا وارد صفحه اصلی ریدرتان می‌شود. اگر هم چیزی است که می‌خواهید آن را خاموش کنید و نشنوید از گزینه "Turn Off" در سمت راست صفحه نوتیفکیشن‌‌ها استفاده کنید.
dowxgjyuxzvw8fpiasbg.jpg
حالا به راحتی می ‌توانید پیام‌هایی که دوست دارید را مستقیما در صندوق ایمیل، موبایل و آراس‌اس مورد نظرتان دریافت کنید.
منبع: فیلد‌گاید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر