دوشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۹۳

شهروند فرانسوی متهم به کشتار «موزه یهودیان» به تندروهای اسلامی پیوسته بود

 دوشنبه 02 ژوئن 2014 - آخرین تغییرات در این تاریخ انجام شده است. دوشنبه 02 ژوئن 2014

 

 

مهدی نموش، شهروند فرانسوی متهم به تیراندازی در موزه یهودیان بروکسل در بلژیک
مهدی نموش، شهروند فرانسوی متهم به تیراندازی در موزه یهودیان بروکسل در بلژیک
DR.

متهم به تيراندازي در موزه يهوديان در بروكسل پايتخت بلژیک در بندر مارسي در جنوب فرانسه دستگير شد. دادستان فرانسه مي گويد جوان ٢٩ ساله فرانسوي، مهدي نموش*، به مدت يك سال در سوريه در ميان جهادگرايان سوري بوده است.

فرانسوا مولان، دادستان پاریس با اعلام اين خبر گفت: مهدي نموش به هنگام انجام بازرسي هاي معمول و بطور تصادفي در گمرك مارسي دستگير شده است.
دادستان پاريس متذكر شد: در ميان وسايل متهم، اسلحه و لباسهائي يافت شد كه احتمال مي رود به هنگام تيراندازي هفته گذشته در بروكسل از آنها استفاده شده است.
درجريان تيراندازي روز٢٤مي (٣ خرداد) در موزه يهوديان بروكسل، سه نفر كشته و يك نفر مجروح شد.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: مهدي نموش، پيش از اين به پنج بار زندان محكوم شده بود. وي در آخرين دوره محكوميتش به اسلامگرايان تندروگرايش پيدا كرده بود.
به گفته فرانسوا مولان، گمان ميرود كه وي در يك سال گذشته در سوريهبوده و با گروههاي جهادي همكاري داشته است.
فرانسوا هولاند، رئيس جمهوري فرانسه، ضمن قدرداني از سرعت عمل پليس فرانسه، گفت: فرد متهم بلافاصله پس از ورود به خاك فرانسه دستگير شد.
بدنبال حمله مرگبار هفته گذشته در موزه يهوديان بروكسل، فرانسه به دولت همسايه، بلژيک اطمينان داد كه در جهت دستگيري متهم تلاش خواهد نمود.
طی ماههای اخیر دولتهای غربی از جمله دولت فرانسه نسبت به سفر برخی از شهروندان این کشور برای شرکت در نبرد سوریه هشدار داده بودند.
این افراد، بطور عمده با هدف پیوستن به جهادگرایان تندروی اسلامی که در نبرد با رژیم بشار اسد هستند به این منطقه سفر می کنند.
برپایه برخی گزارشها تاکنون شماری از شهروندان کشورهای غربی جذب گروههای تندرو اسلامی از جمله جبهه نصرت، شاخه القاعده در سوریه و گروه تندروی موسوم به دولت اسلامی شام و عراق (داعش) شدند.
 *Mehdi Nemmouche

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر