پنجشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۳

ادامه اعتصاب در بازارها

10:13:01 AM 1393/3/15
تعطیلی بازارها در اصفهان
تعطیلی بازارها در اصفهان


مقاومت و اعتصاب بازاریان در برابر اخاذیها و تهدیدهای دولت روحانی هم چنان ادامه دارد. این اعتصاب از روز 27اردیبهشت از بازار طلافروشان تهران و تبریز شروع شد و به بازار شهرهای ارومیه، اصفهان، بیرجند، شیراز و بازار آهن تهران و سنگبریهای اصفهان و بروجرد گسترش یافت. از 10- 12روز قبل تهدیدات رژیم آخوندی علیه بازاریان جنبه علنی به خود گرفت. روز 5خرداد تلویزیون رژیم به نقل از عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که اگر طلافروشی از دادن مالیات طفره برود و از برگه های فروش مصوب استفاده نکند حتماً با او برخورد می شود.

نامبرده در همین برنامه تلویزیونی گفت: ”در همهٴ فرایند تولید تا عرضه طلا همهٴ فرایند مشخص شده فاکتورهای مشخص برای هر گروه تهیه شده ولی متأسفانه طلافروشان به بهانه های مختلف تا الآن عمل نکرده اند و ما انتظار داریم این کار را بکنند، الآن که ما وارد رسیدگی شده ایم و مالیات حقة دولت را طلب می کنیم، به بهانه های واهی بهانه جویی می کنند“.

در برابر این زورگوییها، بازاریان ایستاده اند و حاضر به تمکین در برابر این زورگویی و اجحاف نیستند. یکی از بازاریان از متضرر شدن بازاریان بر اثر همین اخاذیها خبر داد و گفت رکود بازار شدیدتر از قبل شده است. هم اکنون اعتراضات زیادی در بازار طلافروشان علیه مالیاتهای سنگینی که برای بازاریان بریده اند در جریان است از جمله برای برخی تا 160 میلیون تومان مالیات بریده اند که آنها هم مجبور به تعطیل یا تعویض شغل خود شده اند. از نظر اقتصادی اوضاع خوب نیست فشاری که به مردم آمده، قدرت خریدشان را پایین آورده و من احساس می کنم با آمدن روحانی نه تنها اوضاع بهتر نشده، بلکه بدتر از دوره احمدی نژاد هم شده است“.

بر اثر ایستادگی بازاریان، برخی باندهای حکومتی در وحشت از عواقب گسترش اعتصاب بازاریان خواهان کوتاه آمدن در برابر خواسته بازاریان شده اند. از جمله محسن صرامی فروشانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع گفت: ”اعتراض طلا فروشان اصفهانی که از چند روز پیش شکل علنی به خود گرفته، از یک سال و نیم گذشته و نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده و صدای اعتراض طلافروشان از چندین شهر کشور همزمان به گوش می رسد“.
وی به انهدام تولید صنعت طلا بر اثر وضع مالیاتهای سنگین اعتراف کرد و گفت: ”سازمان امور مالیاتی با هدف رسیدن به شاخصه های دریافت مالیات و به بهانه انجام موارد ابلاغی در بودجه کل کشور، بدون توجه به عدم رونق کسب و کار و اشتغال حداقلی در جامعه، به اعمال فشار به بخش صنعت پرداخته است“. (خبرگزاری حکومتی ایسنا 10خرداد 93)
شایان ذکر است که رژیم ترفندهای مختلفی برای استمرار اخاذی مالیاتی به کار برده اما تأثیری بر عزم بازاریان برای ادامه اعتصاب تا رسیدن به خواسته هایشان نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر