جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

ایران اسلامی ؛ 15 هزار میلیارد پروژه توسعه در عتبات عالیات در عراق در حال اجرا است

Real Persian WikiLeaks

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جانشین ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات گفت: هم اینک بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال پروژه توسعه حرمهای مطهر در عتبات عالیات... ادامه ...
عکس: ‏ایران اسلامی ؛ 15 هزار میلیارد پروژه توسعه در عتبات عالیات در عراق در حال اجرا است 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جانشین ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات گفت: هم اینک بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال پروژه توسعه حرمهای مطهر در عتبات عالیات توسط این ستاد در دست اجرا است.

مسعود شوشتری روز پنجشنبه در همایش مسوولان ستادهای شهرستانی استان خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات، در مشهد افزود: از دو سال قبل با اتمام طرحهای بازسازی و مرمت وارد پروژه های توسعه ای و بزرگ حرمهای مطهر در عتبات عالیات شدیم که شاخصترین آنها صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) در نجف اشرف با عنوان طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) است. 
وی گفت: حرم حضرت علی(ع) کوچکترین صحن را به وسعت 110 در 110 متر دارد. 
جانشین ستاد کشوری در بازسازی عتبات عالیات افزود: با این پروژه که به وسعت 218 هزار مترمربع شامل 118 هزار مترمربع زیارتی و مابقی غیرزیارتی، اجرا می شود امیدواریم بتوانیم ظرف سه سال آینده با اتمام آن زمینه خدمات رسانی مطلوب به زوار و عاشقان حضرت امیرالمومنین علی(ع) را فراهم کنیم. 
وی گفت: پروژه های دیگری هم در کربلای معلی شامل طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و نیز طرح توسعه حرم امامین جوادین و امامین عسگریین(ع) در سامرا را آغاز کرده ایم که کار طراحیهای هر سه طرح رو به اتمام است لذا ظرف چهار ماه آتی کار اجرایی آنها به انجام می رسد. 

جانشین ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات با اشاره به عملکرد هشت سال نخست این ستاد نیز گفت: ستاد بازسازی عتبات از سال 82 تا دو سال قبل عموما پروژه های کوچک و ضروری حرمها را بر عهده گرفته بود که شامل طرحهای خدماتی، بازسازی و مرمتی در عتبات بودند. 

شوشتری ادامه داد: پروژه های بزرگی هم تاکنون تحویل داده ایم که از جمله آنها مجموعه سیدالشهدا(ع) و بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلای معلی است. 
جانشین ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات افزود: عملیات ساخت و تجهیز این بیمارستان تقریبا بیش از 90 درصد به انجام رسیده لذا امیدواریم تا 13 رجب سال آینده آن را تحویل دهیم. 
وی گفت: همه استانها در بازسازی و طرحهای توسعه ای عتبات عالیات حضور دارند اما خراسان رضوی از جمله استانهای برتر در جلب مشارکت و فعالیت در ستاد بازسازی است.‏

  • ‏‎

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر