یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

داعش 18 تن از اعضای کرد خود را اعدام کرد



دبی-العربیه.نت فارسی
مریوان نقشبندی سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، روز جمعه 5 سپتامبر، 18 جوان کرد عضو خود را به دلیل بی اعتمادی به آن ها، اعدام کرد...

نقشبندی در مصاحبه با سایت کردی زبان «خندان» نزدیک به اتحادیه میهنی کردستان گفت: «حدود 100 جوان فریب خورده از اقلیم کردستان در اوایل سال جاری 2013 به گروه داعش پیوستند.

اعدام ها پس از شکست هایی صورت گرفت که گروه داعش در چند روز اندک گذشته متحمل شد. نیروهای پیشمرگه کرد در کنار نیروهای ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه، در باز پس گیری برخی از شهرها و روستاها از داعش، نقش ایفا کردند.

سخنگوی رسمی وزارت اوقاف کردستان گفت: «برپایه سرشماری های غیر رسمی موجود، حدود 100 جوان کرد از اقلیم کردستان در اوایل سال جاری 2014، به داعش پیوستند.» او خاطرنشان کرد که 13 تن از این جوانان پس از آغاز حملات شبه نظامیان داعش به اقلیم کردستان، کشته شدند.

نقشبندی افزود: «نسبت به نیروهای کردی که به تشکیلات داعش پیوسته اند، نوعی بی اعتمادی وجود داد. این بی اعتمادی باعث شد که دیروز جمعه 18 جوان فریب خورده کرد که به این گروه پیوسته اند، به ضرب گلوله اعدام شوند.»

اکثر کردهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه، سنی مذهب هستند. اقلیت شیعه، علوی و ایزدی هم میان کردها دیده می شود. اما وابستگی قومی در میان کردها، حرف نخست را می زند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر