دوشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۳

جدیدترین گجت ها در نمایشگاه فناوری 2014 برلین




تلویزیون های غول پیکر، تلفن های هوشمند براق، تبلت و شماری از ابزارهای خانگی از جمله گجت هایی هستند که در نمایشگاه فناوری 2014 برلین (IFA 2014) به نمایش گذاشته شده است.



به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی NEWSAPPLIANCE، هر سال در این روزها شرکت های تولید کننده محصولات فناوری از تمام نقاط جهان در نمایشگاه فناوری 2014 در برلین جمع می شوند و آخرین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

این نمایشگاه که از دهه 90 میلادی کار خود را با معرفی تازه های رادیو آغاز کرده است همه ساله در برلین، جدیدترین ابداعات و پیشرفت های الکترونیکی را به نمایش عموم می گذارد. در کانون معرفی های چند سال اخیر این نمایشگاه، امکان ارتباط شبکه ای دستگاه های الکترونیکی قرار دارد.

این نمایشگاه محل ملاقات اصلی خرده فروشان، خریداران و کارشناسان از صنعت و رسانه محسوب می شود.

حضور در این نمایشگاه فرصت کشف و آشنایی با جریان های نوظهور و تجربه کار با فناوری ها و محصولات جدید را فراهم می کند.

در نمایشگاه فناوری 2014 برلین تعداد هزار و 500 غرفه دار حضور دارند و طیف گسترده ای از محصولات و نوآوری ها را ارائه کرده اند.

در ادامه به معرفی بهترین گجت های این نمایشگاه می پردازیم:

***گوشی سونی اکسپریا زد 3 (Xperia Z3)

سونی در این نمایشگاه تلفن همراه اکسپریا زد 3 را معرفی کرده است. صفحه نمایش این تلفن همراه 5.2 اینچ ، دارای 3 گیگابایت حافظه رم، دوربین 20.7 مگاپیکسلی، شاسی آلومینومی و بدنه شیشه ای و باتری با ظرفیت 2100 میلی آمپر ساعت است.

این تلفن همراه ضد آب و ضد گرد و غبار 152 گرم وزن دارد.

Tablet Compact , SmartWear, Sony SmartBand Talk از دیگر محصولات سونی هستند که در این نمایشگاه معرفی شدند.

*** اسمارت بند تاک سونی


سونی با مجهز کردن دست بند هوشمند خود به یک صفحه نمایش، گجتی به نام اسمارت بند تاک ساخته است که با استفاده از آن می توان داده ها را بصورت مصور روی صفحه ی نمایش مشاهده کرد.

صفحه نمایش تنها امکان جدیدی نیست که در این دستبند مشاهده می کنیم بلکه این دستبند همچنین دارای یک بلندگو و یک میکروفون است که با استفاده از آنها می توان تماس های صوتی را نیز دریافت و یا برقرار کرد.

سونی در این محصول از پردازنده ۳۲ بیتی ARM Cortex-M4 استفاده کرده که از تمامی ظرفیت حافظه فلش ۲ مگابایتی آن استفاده می کند.

اسمارت بند تاک سونی می تواند به تمامی ابزار های اندرویدی که از نسخه 4.4 یا بالاتر این سیستم عامل بهره می برند از طریق NFC و بلوتوث متصل شود و می تواند تا سه روز بدون نیاز به شارژ به کار خود ادامه دهد.

***گلکسی نوت 4 سامسونگ

سامسونگ در نمایشگاه فناوری 2014 در برلین از تلفن همراه گلکسی نوت 4 (Galaxy Note4) پرده برداری کرد. قلم S-Pen این تلفن همراه از بارزترین خصوصیت این گوشی است.

گلکسی نوت 4 به چند میکروفون و یک بلندگوی پیشرفته مجهز است که به صورت خودکار میزان صدای محیط را می سنجد و با حذف صداهای مزاحم موجود در محیط، صدای گوشی را تنظیم می کند.

سامسونگ در این نمایشگاه علاوه بر گلکسی نوت 4، گوشی گلکسی نوت ادج (Edge)، گوشی هوشمند گلکسی آلفا، تلویزیون اولترا اچ.دی 105 اینچی، عینک گلکسی وی .آر و ساعت هوشمند گلکسی اس را نیز به نمایش گذاشته است.

*** ساعت هوشمند G Watch R


این ساعت هوشمند متعلق به شرکت «ال.جی» که مبتنی بر سیستم عامل Android Wear است، اولین ساعت مجهز به صفحه نمایش واقعا گرد است.

صفحه نمایش گرد این ساعت نمایی کلاسیک و زیبا به آن بخشیده و زیبایی اش در مقایسه با «جی واچ» مربعی شکل به چشم می آمد.

از دیگر محصولات شرکت ال.جی که در نمایشگاه فناوری 2014 برلین به نمایش درآمده است می توان به تلویزیون 98 اینچی ال.جی و تلفن هوشمند «جی۳ استایلوس» اشاره کرد.

*** گوشی هوشمند Ascend G7

شرکت «هواوی» در نمایشگاه فناوری 2014 برلین تلفن هوشمند میان رد ه ای به نام Ascend G7 را معرفی کرده است که در بیشتر بخش ها از فلز ساخته شده است.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند 5.5 اینچ است. این گوشی همچنین دارای حافظه رم ۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی دارد که به وسیله کارت های میکرو SD قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به پردازنده چهار هسته ای همراه با تراشه پردازشی ۶۴ بیت اشاره کرد.

همچنین این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لنز زاویه باز BSI، دوربین ۵ مگاپیکسل همراه با زاویه دید ۸۸ درجه ای در جلوی گوشی است.

***گوشی لومیا 830

گوشی جدید نوکیا به نام «لومیا 830» از آخرین پردازنده چهار هسته ای «اسنپ دراگون» بهره می گیرد و ۱۵۰ گرم وزن و 8.5 میلی متر پهنا دارد.

لومیا ۸۳۰ از یک صفحه نمایش پنج اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن اچ. دی (۱۲۸۰ در ۷۲۰) برخوردار است.

حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است اما مایکروسافت ۱۵ گیگابایت هم فضای رایگان روی اینترنت به خریداران این گوشی ارائه می کند.

این تلفن همراه از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی از نوع PureView برخوردار است. مایکروسافت در کنار این گوشی یک شارژر وایرلس هم معرفی کرده که با این گوشی سازگار است.

*** گوشیDesire 820


گوشی دیزایر 820 (Desire 820) تلفن هوشمند 64 بیتی متعلق به شرکت «اچ.تی.سی» است.

صفحه نمایش دیزایر ۸۲۰ دارای تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ است. اچ .تی. سی در این تلفن هوشمند از «اسنپ دراگون ۶۱۵» بهره برده است که یک تراشه ۶۴ بیتی است.

دیزایر ۸۲۰ در رنگ بندی متنوع سفید، خاکستری، نارنجی، آبی و صورتی روانه ی بازار خواهد شد.

***ساعت هوشمند «ایسوس زن واچ» (Asus ZenWatch)


شرکت ایسوس در نمایشگاه فناوری 2014 در برلین یک ساعت هوشمند را معرفی کرد.

این ساعت که با بدنه فلزی به رنگ های نقره ای و طلایی ساخته شده است، دارای بند چرمی بوده و بدنه آن با استاندارد IP55 ضد آب و گرد و غبار است.

نمایشگر 1.63 اینچی آن نیز با رزولوشن 320 در 320 پیکسل دارای شکل مربع با گوشه های گرد و البته سطح خمیده است.

سیستم عامل این ساعت هوشمند نیز Android Wear است که ایسوس آن را به رابط کاربری Zen UI مجهز کرده و با سنسورها و نرم افزارهای مخصوص، دارای امکانات شمارش گام های ، ضربان قلب و سنجش میزان استرس انسان است.

***روبات جاروبرقی Dyson 360 Eye

شرکت دایسون روبات پیشرفته خود را که یک جاروبرقی خودکار است در نمایشگاه فناوری 2014 برلین به نمایش گذاشته است.

این روبات با برخورداری از یک دوربین پانورامای 360 درجه در قسمت بالای خود می تواند کل اتاق را ببیند و به کمک امواج ماورای قرمز می تواند نقشه اتاقی را که در آن مشغول به کار است، تهیه کند.

این دوربین توان دید 30 فریم در هر ثانیه را دارد و سرعت شاتر دوربین با توجه به حرکات جاروبرقی تنظیم می شود؛ این روبات با این توانایی می تواند با دقتی در حد میلی متر همه اتاق را تمیز کند.

در زیر این روبات برس مخصوصی قرار دارد که از فیبر کربن مقاوم و موهای نایلونی ساخته شده و برخلاف سایر روبات های جاروبرقی می تواند به خوبی زمین و فرش را تمیز کند.


[تاريخ مطلب: هفدهم شهريور ۱۳۹۳ برابر با هشتم سپتامبر ۲۰۱۴] pake iran

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر