جمعه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۳

نقشه شوم اعدام در استادیوم ورزشی آمل، نقش بر آب شد!



پنجشنبه, ۲۰ام شهریور, ۱۳۹۳  
edamاین فریاد زندگی است که از چهارگوشه ایران بلند شده است!
نجات دو اعدامی در آمل و گلستان، موج بخشش در ایران ادامه دارد!

جمهوری اسلامی ایران، هر از چند گاهی برای نشان دادن، عزم جزم خود در قتل جوانان و برای زهرچشم گرفتن، مراسم شنیع اعدام درملأعام را به استادیوم‌ها می‌کشاند. این بار می‌خواستند چهارشنبه ٣ سپتامبر یک مرد ٣۱ ساله را در استادیوم چمران در آمل اعدام کنند. ( د- ح) ٣۱ ساله که شش سال قبل در جریان یک نزاع دسته‌جمعی بین دو همسایه متهم به قتل  یک زن به اسم رقیه ( پروین) اصغری  شد، قرار بود اعدام شود. دادستان انقلاب آمل گفته بود حکم اعدام به تائید دیوان عالی جمهوری اسلامی رسیده و سحرگاه چهارشنبه در ورزشگاه شهید چمران این حکم اجرا می‌شود. ولی با وساطت مردم و عمومی‌تر شدن فرهنگ بخشش خانواده مقتول یک‌شب قبل از اجرای حکم اعلام کردند، که متهم به قتل را بخشیده‌اند و مانع اجرای حکم اعدام  در استادیوم ورزشی شدند.
دادستان عمومی و انقلاب آمل به اسم طالبی بعد از شنیدن خبر لغو حکم اعدام گفت: اگرچه حکم قصاص در اسلام حیات‌بخش است اما عفو  و گذشت نیز از صفات خداوند است ....
با اعتراضات مردم و با گسترش فرهنگ مقابله با اعدام و فرهنگ بخشش از سوی خانواده‌های رنج‌دیده مقتولین، دادستان جمهوری اسلامی مجبور می‌شود گذشت را به صفات خداوندشان اضافه کند !
یک بخشش در استان گلستان و نجات یک جوان دیگر از اعدام ، ۲۰ نفر در چند ماه گذشته در این استان از اعدام نجات‌یافته‌اند.
(ن-ب) محکوم‌به اعدام که از یک سال قبل در سلول مرگ جمهوری اسلامی نشسته و منتظر اجرای حکم بود، قرار بود این هفته اعدام شود. با دخالت  مردم و گذشت خانواده مقتول از چوبه دار نجات یافت.
کمیته بین‌المللی علیه اعدام به خانواده‌های مقتول که باگذشت و بخشش مانع به قتل رسیدن عامدانه و آگاهانه یک انسان شده و در مقابل ماشین جنایت و اعدام جمهوری اسلامی می‌ایستند، درود می‌فرستد و از همگان دعوت می‌کند که با اعتراض و مبارزه و دخالت فعال در نجات جان محکومین به اعدام کمک کنند  جان تعداد بیشتری را نجات دهیم و ماشین جنایت حکومت اسلامی را  عملاً از کار بیندازیم.
کمیته بین‌المللی علیه اعدام
۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر