یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۳

استمرار فشار بر دانشجویان کُرد، بازداشت و ترک وطن ٢ جوان دیگر را درپی داشت


1393/06/23 - 2014-09-14 

استمرار فشار بر دانشجویان کُرد، بازداشت و ترک وطن ٢ جوان دیگر را درپی داشتآژانس کُردپا: یک دانشجوی کُرد دانشگاه تبریز به دلایلی نامشخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک دانشجوی دیگر اهل شهرستان قروه مجبور به ترک زادگاه خود شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، فرهاد شفیع‌زاده ٢٨ ساله فرزند محمد اهل روستای "دل" از توابع شهرستان سروآباد و ساکن شهر مریوان، بیستم شهریورماه در مریوان توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت گردید.

فرهاد شفیع‌زاده که دانشجوی فلسفه می‌باشد، شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته از طریق یک تماس تلفنی از خانه بیرون برده شده و متعاقبا بازداشت شد.

پس از بی‌خبری خانواده شفیع‌زاده از فرزندشان، مشخص گردید که وی پس از بازداشت به اداره اطلاعات سنندج انتقال یافته است.

تا لحظه انتشار این خبر، دلیل بازداشت این شهروند کُرد نامعلوم می‌باشد.

22058.jpgدر ادامه‌ی فشار نهادهای امنیتی بر دانشجویان کُرد، صلاح‌الدین نادری دانشجوی دانشگاه هنر کرمان و فعال حقوق کودکان به دلیل فشار نهادهای امنیتی مجبور به خروج از ایران شد.

چند روز قبل یک منبع نزدیک به این خانواده با تأیید شرایط نامناسب صلاح‌الدین و خانواده‌اش به خبرنگار کُردپا گفت: بازگشت این دانشجوی کُرد به شهر خود، موجب نشد که نهادهای امنیتی وی را به حال خود رها کنند، بلکه اداره‍‌ی اطلاعات این شهر اقدام به احضار مجدد وی نمود.

22059.jpg
صلاح‌الدین نادری دانشجوی دانشگاه هنر کرمان و فعال حقوق کودکان
به گفته‌ی این منبع، "صلاح‌الدین طی یک سال اخیر هیچ‌گونه فعالیت سیاسی و خلاف قانون انجام نداده و فقط در حوزەهای کودکان کار و کودکان بازماندە از تحصیل و آن هم بە صورت داوطلبانە فعالیت داشته است".

صلاح‌الدین نادری، دانشجوی کارشناسی ارشد و مدیرمسئول ماهنامە "داهاتوو "، عضویت در شورای مرکزی سازمان‌های مردم نهاد "طنین "، "سەرکوت " و انجمن علمی ـ فرهنگی دانشگاە پیام نور قروە" بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر