دوشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۳

گزارشی کوتاه از درگیریهای متعدد در بندرعباس، تهران، کرج، اربیل و خرم آباد



1:46:14 PM 1393/6/17
تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران
تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران


سه روز درگیری گسترده روستاییان مقاوم بندرعباس با مأموران انتظامی و چندین درگیری جوانان خشمگین با مزدوران در تهران، کرج، اردبیل و خرم آباد تنها طی چند روز حاکی از فضای ملتهب و جوشان اجتماعی است:
از روز جمعه تا یکشنبه شب، درگیریهای گسترده یی میان روستاییان بندر خمیر، گچین، بستونه و خونسرخ در اطراف بندرعباس با مأموران سرکوبگر جریان داشت. این درگیریها زمانی شروع شد که مزدوران قصد دستگیری ملوانان و جمع آوری موتورهای لنج آنها را داشتند. مزدوران خامنه ای می خواستند تنها راه امرار معاش این مردم زحمتکش را قطع کنند. مردم خشمگین مقاومت کردند و با شلیک فشفشه های آتش زا به سمت نیروی انتظامی هجوم آنها را متوقف کردند. دامنه این درگیریها به روستاهای اطراف قشم نیز کشیده شد. به قرار اطلاع هنوز وضعیت منطقه در کناره ساحلی بندرعباس ناآرام است.

در تهران جوانان در پارک لاله و در منطقه تهران پارس با بسیجیان مزدور درگیر شدند و آنها را گوشمالی دادند. این درگیریها به دنبال مزاحمت بسیجیان برای جوانان به بهانه بدحجابی صورت گرفت. در میدان تجریش تهران نیز تعدادی از جوانان در یک کافی شاپ با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی به زد و خورد پرداختند. در کوچه برلن و خیابان فردوسی دستفروشان و سی دی فروشان با مامورانی که مزاحم کسب و کارشان می شدند درگیر شدند.

در کرج جمعی از ساکنان مجتمعی در خیابان ولیعصر با مأموران وحشی خامنه ای که برای جمع آوری بشقابهای ماهواره یی به خانه ها یورش برده بودند، درگیر شدند.

در اردبیل عده یی از جوانان در یک مراسم جشن با بسیجیها درگیر شدند و آنها کتک زدند.

و در خرم آباد در میدان موسوم به امام این شهر مردمی که شاهد اذیت و آزار یک دستفروش محروم توسط مأموران سرکوبگر انتظامی بودند به حمایت از وی برخاستند و با این مزدوران درگیر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر