سه‌شنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۳

صدور حکم ضد انسانی شلاق و اعاده دوران بربریت بر علیه کارگران را قویا محکوم میکنیم

Real Persian WikiLeaks

شعبه 103 دادگاه عمومی بندر امام خمینی 4 نفر از نماینده های کارگران پتروشیمی رازی را به شش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق محکوم کرد. این اولین بار نیست که چنین حکم... ادامه ...
عکس: ‏صدور حکم ضد انسانی شلاق و اعاده دوران بربریت بر علیه کارگران را قویا محکوم میکنیم

شعبه 103 دادگاه عمومی بندر امام خمینی 4 نفر از نماینده های کارگران پتروشیمی رازی را به شش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق محکوم کرد. این اولین بار نیست که چنین حکمی از سوی محاکم قضائی بر علیه کارگران معترض صادر میشود. سال هشتاد و شش، 9 نفر از کارگران عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران را به همراه دو کارگر دیگر در شهر سنندج  به خوردن ضربات تازیانه محکوم کردند که در ادامه با اعتراضات گسترده ای که توسط اتحادیه و سازمانهای کارگری جهانی انجام شد این احکام به استثنای یک مورد لغو گردید. اما صدور چنین احکامی در شرایط حاضر بطور ویژه ای ریشه در سیاست مدون شده ی دولت روحانی در برخورد به اعتراضات صنفی و محلی  کارگران قرار دارد. روزی نیست که اینگونه اعتراضات کارگری با برخورد قهر آمیز  نیروهای امنیتی و انتظامی و قوه قضائیه مواجه نشود. همین امروز و بدنبال اخراج چهار کارگر معترض کارخانه پروفیل ساوه که برای دفاع از حقوق شان در مقابل کارخانه حاضر شده بودند مامورین اطلاعاتی به دستور دادستانی در محل حاضر و مانع ورود آنان به محل کار خود شدند و در ادامه دادستان ساوه همچون نگهبان چماق بدستی به این کارگران با توپ و تشر اعلام کرد که بروید خدا را شکر کنید که زندان نمی اندازمتان. اینان قرن حاضر را با نظام برده داری هزاران سال پیش اشتباه گرفته اند. وقتی یک دادستان به کارگرانی که در نتیجه گرسنگی و عدم دریافت ماهها حاصل زحمت شان مجبور به اعتراض و دادخواهی شده اند اینگونه برخورد میکند، معلوم است که در چنین سیستمی همچون دوران بربریت کارگر را زمین می خوابانند و شلاق نیز میزنند. باید در برابر این بربریت سازماندهی شده ایستاد و حکم شلاق و تازیانه بر پشت کارگران را به یک اعتراض گسترده و سراسری تبدیل کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با فراخوان به کارگران پتروشیمی رازی و عموم کارگران در سراسر کشور برای اعتراضی قدرتمند در برابر احکام شلاق و زندان بر علیه نماینده های کارگران  پتروشیمی رازی، صدور حکم شنیع و ضد انسانی شلاق را بر علیه این کارگران قویا محکوم میکند و با هشد ار به نتیجه عدم لغو فوری این احکام اعلام میدارد نسبت به ابقای این احکام ساکت نخواهد نشست و از هیچ تلاش اعتراضی برای لغو آن فرو گذار نخواهد کرد.

زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 24 شهریور ماه 1393‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر