یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

جاده دره خرگوش، خطرناک ترین جاده ایران



یکشنبه، 16 شهریور ماه 1393 = 07-09 2014


جاده دره خرگوش در محور چالوس از خطرناك ترین محور های جاده ای است و هر لحظه ممكن است رانندگان و سرنشینان خودروها بدون اینكه خطای انسانی در رانندگی داشته باشند، بر اثر برخورد خودرو از رو به رو جان خود را از دست دهند.
مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز با بیان اینكه در بخشی از مسیر جاده چالوس، عرض جاده تنها برای عبور یك خودرو است، گفت: بیشترین تصادفات در منطقه دره خرگوش در كیلومتر 66 محور كرج بیشترین رخ می دهد چرا كه تنهایك خودرو امكان عبور از جاده این منطقه را دارد.
افشین پیرنون در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: جاده در این منطقه تنها یك باند دارد و خودروهای در حال سیر در مسیر رفت و برگشت باید از این باند عبور كنند.برخورد خودروها در این مسیر كه اصطلاحا به این تصادفات شاخ به شاخ شدن گفته می شود،‌ درصد زیادی از تصادفات محور جاده چالوس است.
وی افزود: جاده دره خرگوش در محور چالوس از خطرناك ترین محور های جاده ای است و هر لحظه ممكن است رانندگان و سرنشینان خودروها بدون اینكه خطای انسانی در رانندگی داشته باشند، بر اثر برخورد خودرو از رو به رو جان خود را از دست دهند. بارها شده كه تردد یك اتوبوس در این جاده باعث تصادفات مرگبار و ترافیك های چند كیلومتری شود.
پیرنون در پاسخ به این سوال كه با توجه به اینكه درصد بالایی از ترافیك و تصادفات جاده چالوس ناشی از یك بانده بودن جاده این محور در منطقه دره خرگوش است، چرا پرو‍ژه تعریض جاده چالوس به اتمام نمی رسد، گفت: اعتبارات كافی نیست. در حال حاضر برای رفع نقاط حادثه خیر در این محور 12 میلیارد تومان هزینه شده است و گالری و بهمن گیر هزار و 600 متر از این جاده تعویض شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز با اشاره به زمان آغاز پروژه تعریض جاده چالوس گفت: پروژه تعریض جاده چالوس از زمانی كه استان البرز هنوز تحت پوشش استان تهران بود شروع شده است اما هنوز نتوانسته ایم پرو‍‍ژه را تمام كنیم.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر