جمعه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۳

نيروهاي عراقي و با درخواست رژيم ايران فشارهاي غيرانساني بركمپ ليبرتي را تشديد كردند



« نيروهاي عراقي و با درخواست رژيم ايران فشارهاي غيرانساني بركمپ ليبرتي را تشديد كردند و بدين صورت محاصره غيرانساني كمپ ليبرتي وارد بيست‌و هشتمين روز خودشمي‌شود.

بر اساس بيانيه مقاومت ايران، نيروهاي عراقي مانع ورود تانكرسوخت به كمپ شده و آن را با اجبار به ورودي منطقه فرودگاه برگردانده‌اند.
اين درحالي است كه همه زير ساختها و سيستم‌هاي پايه اي كمپ به سوختي متكي است كه توسط ژنراتور تامينمي‌شود. درحاليكه دولت عراق تصويري معمولي ازكمپ ليبرتي ارائه مي‌دهند و مقامات عراقي به سازمان ملل و دولت آمريكا گفته‌اند كه آنها اجازه قانوني دارند و انتقال اين مواد و خدمات به كمپ از سرگرفته خواهد شد، مقاومت ايران از دولت آمريكا و سازمان ملل خواست كه يك نسخه از اين اجازه قانوني دولت عراق، اگر وجود دارد به نمايندگان ساكنان داده شود تا اين‌كه انتقال طبيعي سوخت و غذا صورت بگيرد».
تلويزيون التغيير19 شهريور 1393 ـ 10 سپتامبر 2014
يك سازمان حقوقي خواستار لغو محاصره كمپ ليبرتي گرديد
« سازمان حقوقدانان عراقي امروز چهارشنبه از دولت عراق خواستند تا محاصره كمپ ليبرتي را به‌علت شرايط انساني سخت ساكنان آن لغو نمايد. سازمان حقوقدانان عراقي در بيانيه خود كه "اصوات العراق" امروز چهارشنبه نسخه اي از آن را دريافت كرد " نگراني خود از تشديد بحران انساني در كمپ ليبرتي به‌علت ممانعت از ورود سوخت و غذا براي ساكنان اين كمپ را اعلام كرد".
بيانيه اضافه مي‌كند "ما با قدرت خواستار اجازه دادن به ورود تانكرهاي سوخت و كاميونهاي مواذ غذايي بدون هيچ قيد و شرطي براي آنها هستيم چرا كه اين از اصلي‌ترين نيازهاي انساني هر پناهنده، اسير و يا انسان عادي است". سازمان حقوقدانان عراقي هم‌چنين از نخست‌وزير حيدر العبادي خواست تا " به محاصره اعمال شده توسط مالكي فوراً پايان داده شود و همه فرامين در اين رابطه لغو گردد، و همه معابر ليبرتي كه به ساكنان اجازه ورود و خروج با آزادي تمام مي‌دهد باز گردد علاوه بر اين، جريان برق محلي براي اين كمپ تامين شود زيرا مشكلات ساكنان اين كمپ كمتر از مشكلات زندانيان و افرادي كه كوچ كرده‌اند نيست ».
خبرگزاري اصوات العراق(خبرگزاري اصلي عراق) 19 شهريور 1393 ـ 10 سپتامبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر