دوشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۳

دختر نازم امروز ٧٥روزه كه جات كناره من و بابا تو خونه خاليه


غنچه قوامی،۳۰ خرداد ماه سال جاری برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا به مقابل ورزشگاه آزادی تهران رفته بود اما به همراه شماری دیگر از زنان و دختران بازداشت و سپس آزاد شد.
مادرغنچه قوامی: دختر نازم امروز ٧٥روزه كه جات كناره من و بابا تو خونه خاليه
افتاده گرچه در بند , بی پاسخ و کلامی
آورده بر من و تو , آزاده دل پیامی
ای هموطن بیا تا , گردیده یار و حامی
بر هر گلی ز میهن , چون غنچه قوامی
اهلی
مادرغنچه قوامی خطاب به بازیکنان تیم ملی والیبال: پهلوانى كنيد و دخترم را به اغوشم برگردانيد
به گزارش ندای سبز آزادی مادرغنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله ایرانی_بریتانیایی که از اوایل تیرماه در زندان اوین به سر می برد، درصفحه فیس بوک خود نوشت:
دختر نازم امروز ٧٥روزه كه جات كناره من و بابا تو خونه خاليه .
دوباره بلند قامتان تيم مورد علاقه ات افتخار افريدند.نميدونى چقدر دلم ميخواست كنارم بودى با خنده ها و تشويقات به من جان تازه اى مى دادى كاش اين بچه هاى با غيرت ميفهميدند تو براى ديدن بازيهاشون چه بهاى سنگينى پرداختى به قيمت تنهايى دلشكستگى و بغضى كه نميتونه فرياد بزنه چرا؟ عزيز دلم كاش از پشت ديوارهاى بلند سنگى زندان صدات رو ميشنيدند و به ياريت مى امدند . مى دانم حالا انها هم مى دانند مادرى غمگين با چشمانى اشكبار نظاره گر موفقيتهاى پى در پى انهاست. اى قهرمانان پهلوانى كنيد و يكصدا و همقدم دخترم را به اغوشم برگردانيد.
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار ‌آزادی فوری و بی‌قید و شرط غنچه قوامی شد. این سازمان در بیانیه‌اش نوشته است که غنچه قوامی در حرکتی مسالمت‌آمیز و برای پایان دادن به تبعیض علیه زنان بازداشت شده است.
دو روز قبل از مسابقه والیبال ایران و ایتالیا، مادر غنچه قوامی نگران تلاش دخترش در راه حق ورود زنها به استادیوم بود و میخواست مانع رفتنش شود. غنچه روزنامه ای را که "وعده دروغین روحانی" در آن‌ درج شده بود را خرید و به عنوان سند حقانیت و قانونی بودن کارش به مادرش نشان داد: «روحانی میخواهد حمایت کند و مشاورش در امور زنان و خانواده، خانم شهین‌دخت مولاوردی ، محکم پشت ما ایستاده.» حالا بیش از دو ماه است که او را در حبس نگهش داشته‌اند، در اوین و بیشتر آن را هم در انفرادی. مولاوردی مسؤولیت نپذیرفته و توصیه موکّد به سکوت رسانه‌ای کرده، خانواده اش هر تلاشی کرده‌اند به در بسته خورده، و مسؤولان دیگر هم به سکوت توصیه کرده‌اند تا انشالله درست شود. به حرفشان گوش دادند و درست نشد!
غنچه قوامی،۳۰ خرداد ماه سال جاری برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا به مقابل ورزشگاه آزادی تهران رفته بود اما به همراه شماری دیگر از زنان و دختران بازداشت و سپس آزاد شد.
اما وقتی روز نهم تیر برای دریافت وسایل ضبط شده اش به بازداشتگاه وزرا رفت، بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین است.
 گلوبال

انتشار از: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر