چهارشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۹۳

شناسایی و بازداشت همجنسگرایان با استفاده از «تکنولوژی های مدرن» توسط پلیس مصر

همجنسگرایی در مصر طبق قانون جرم نیست. اما احتمالا کسی در این کشور خیلی به قانون، حداقل در این زمینه به هیچ وجه توجهی ندارد چرا که پلیس این کشور سعی میکند از هر راهی برای "شکار"همجنسگرایان استفاده کند و در دستگاه قضایی این کشور نیز این افراد با احکام زندان طولانی مدت مواجه میشوند.
در این راستا تازگی ها پلیس مصر از شیوه های مدرن تری! برای بازداشت همجنسگرایان استفاده میکند. پلیس با استفاده از اپلیکشین های ملاقات و زوج یابی و سایت ها برای به "قلاب انداختن"همجنسگرایان این کشور بهره میبرد.
در یکی از آخرین موارد آن که سر و صدای زیادی در رسانه های عرب زبان به راه انداخته است، بازداشت چند همجنسگرا بر اساس ویدئویی است که در شبکه های مجازی منتشر شده.



هفته گذشته هفت مرد پس از انتشار ویدئو مراسم ازدواج نمادین دو مرد در قایقی در رودخانه نیل بازداشت شدند. در ویدئویی که از این مراسم در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، این زوج همجنسگرا حلقه های ازدواج به دست هم کرده اند و همراه با حلقه کوچکی از دوستانشان جشن گرفته اند. انتشار این ویدئو مورد توجه و البته تقبیح رسانه های مصری قرار گرفت.
در روزهای ابتدایی هفته جاری، دادستان کل مصر دستور بازداشت دو مردی که در این ویدئو ازدواج کرده اند را صادر کرده است.
به گفته دادستان مصر این افراد متهم به "فساد اخلاقی"هستند. چند ماه پیش نیز 4 مرد در هنگام یک مهمانی در شهرک نصر در نزدیکی قاهره بازداشت شدند و یکی از آنها به 12 سال زندان محکوم شد، این سنگین ترین حکمی است که تاکنون به یک همجنسگرا در مصر داده شده است.



 
به گفته بسیاری از ناظران، پلیس مصر به تازگی به شدت از سایت های دوست یابی که مورد استفاده همجنسگرایان قرار میگیرد برای به دام انداختن آنها استفاده میکند، گروه های مدافع حقوق همجنسگرایان پیام های فراوانی در این رابطه منتشر کرده اند و همجنسگرایان در این رابطه هشدار داده اند. به گفته فعالان حقوق همجنسگرایان از اکتبر سال 2013 تاکنون حداقل 77 همجنسگرا در مصر بازداشت شده اند.

شرکت کننده

پلیس همجنسگرایان را به قرارهای غیرواقعی میکشاند

کریم احمد دانشجوی بیست ساله رشته پزشکی است او در جیزه در نزدیکی قاهره زندگی میکند

من خوش شانس هستم که خانواده ام من را به عنوان گی پذیرفته اند هرچند در ابتدا پدرم من را از خانه بیرون انداخت اما به سرعت من را پذیرفت اما خارج از خانواده و دوستان همجنسگرا هیچ کس نمیداند که من همجنسگرا هستم چرا که میتواند این مسیله من را به دردسر بزرگی بیندازد.
در مصر یک نوعی فاشیسم مذهبی حکم فرماست. مردم فکر میکنند که همجنسگراها همه "فاسد"هستند که هیچ اخلاق و وجدانی ندارند و فقط به سکس فکر میکنند. من خوش شانس هستم که "زن نما"نیستم در نتیجه کسی متوجه تمایلات جنسی من نمیشود اما وقتی با دوستی که زن نما هست بیرون میرویم، توهین ها و مشکلات آغاز میشود. چند روز پیش یک گارسون از من و یکی از دوستانم که زن نما است خواست برای اینکه مشکلی پیش نیاید سریعا رستوران آنها را ترک کنیم.
پلیس های مخفی به تازگی از اپلیکیشن های ملاقات همجنسگراها استفاده میکنند. همجنسگرایان را به یک کافه میکشانند که در واقع یک دام است و آنها را بازداشت میکنند، چندی پیش یکی از دوستان من به همین شکل در قاهره بازداشت شد و ما هنوز هیچ خبری از او نداریم. وقتی به خانواده او زنگ زدم خانواده او مدعی شدند که او برای دیدار با اعضای خانواده به شهری دیگر مسافرت کرده است. من نگرانم که او مورد شکنجه و یا تجاوز قرار گرفته باشد او فردی بسیار حساس بود و امکان دارد پلیس بتواند او را مجبور کند نام و هویت دیگر همجنسگرایانی که میشناسد را فاش کند.


 

همجنسگرایان از اپلیکیشن های ملاقات استفاده نکنند

سامیا یک فعال حقوق همجنسگرایان در مصر است.
از اکتبر سال 2013 یک برنامه "شکار"همجنسگرایان در مصر آغاز شده است. پلیس دیگر فقط به مناطقی که همجنسگرایان بیشتر رفت و آمد دارند حمله نمیکند بلکه حالا حمله به خانه هایی که آنها مشکوک به برگزاری مهمانی توسط همجنسگرایان است نیز دست میزنند.
به نظر میرسد این مسیله به دلیل شرایط جدید سیاسی در مصر است. از وقتی که ژنرال السیسی به قدرت رسیده است، میخواهد به مردم نشان دهد که او نیز به اندازه اخوان المسلمین حزب اسلام گرایی که آنها را ممنوع کرده و اعضایش را به زندان انداخته محافظه کار است.
ما سعی میکنیم مرتب به همجنسگرایان درمورد مناطقی که به نظر میرسد تحت نظر پلیس است هشدار دهیم همینطور توصیه ما به همه گی ها این است که از هیچ اپلیکیشنی که مکان آنها را در اختیار دیگران قرار میدهد استفاده نکنند. اپلیکیشن هایی مانند: گریندر، هرنیت، اسکراف، گی دیتینگ و ...


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر