جمعه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۳

نگرانی از افزایش فشار‌ها و ممانعت از درمان پزشکی سیف‌زاده و عبدالفتاح سلطانی

 

جرس: محمد سیف‌زاده و عبدالفتاح سلطانی، وکلای دادگستری و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در حالی در حال گذراندن احکام خود هستند که شرایط نامناسب زندان و فشارهای عصبی باعث وخامت وضعیت جسمانی آن‌ها شده است.


پیگیری خانواده‌هایشان برای درمان آن‌ها مورد موافقت قرار نمی‌گیرد و هیچ مسئول قضایی پاسخگوی عدم احقاق حقوق اولیه‌ی آن‌ها نیست.

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی با ابراز نگرانی از اینکه درد و مشکلات جسمانی پدر روز به روز بیشتر می‌شود، به «جرس» می‌گوید: «متاسفانه برای رسیدگی پزشکی هم همچنان با محدودیت و موانعی مواجه هستیم. پدر از کم خونی و تپش شدید قلب و مشکلات گوارشی رنج می‌برد و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. با وجود پیگیری‌های مداوم مادرم برای مرخصی استعلاجی یا بستری شدن در بیمارستان٬ مسئولین موافقت نمی‌کنند. حتی یکبار در بند حال پدر بد می‌شود که هم بندی‌هایش سریع اطلاع می‌دهند و او را به بهداری زندان منتقل می‌کنند.»

وی می‌افزاید: «متاسفانه بعد از آمدن آقای روحانی نه تنها شاهد ایجاد زمینه‌هایی برای آزادی عزیزانمان نبودیم بلکه شرایط بد‌تر هم شده است. همین اتفاقاتی که در بند ۳۵۰ افتاد و در حال افتادن است و تغییر رفتار مسئولین زندان با زندانیان که روز به روز بد‌تر می‌شود در این یکسال دولت یازدهم رخ داده است. از زمان حمله به بند ۳۵۰ با وجود شکایت‌ها و گزارش‌های مکرر خانواده‌های این زندانیان، تاکنون هیچ پی‌گیری از سوی دولت برای رسیدگی به این شکایات صورت نگرفته و علاوه برآن٬ افرادی همچون مادر به شیوه‌های مختلف از سوی ماموران این وزارتخانه تهدید شده‌اند.»

حمله گارد ویژه به بند هشت زندان اوین

روز پنجشنبه گارد ویژه به بند هشت زندان اوین هجوم برده و وسایل زندانیان را تخریب کردند.

به گزارش هرانا، مجذوبان نور، سایت دراویش گنابادی ایران از حمله گارد ویژه به بند هشت زندان اوین خبر داده و نوشته است که روز پنجشنبه نیروهای امنیتی به محل نگهداری دو تن از دراویش گنابادی هجوم برده و وسایل آن‌ها را تخریب کردند.

پیش‌تر هم ماموران به بند ۳۵۰ زندان اوین حمله برده بودند که با ضرب و جرح تعدادی از زندانیان سیاسی همراه بود.

گفتنی است، از حدود ۱۲ روز پیش، چند تن از دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده و با نوشتن وصیتنامه اعلام کرده‌اند که تا حصول خواسته‌ خود دست از اعتصاب غذا برنخواهند داشت.

[تاريخ مطلب: بيست و يکم شهريور ۱۳۹۳ برابر با دوازدهم سپتامبر ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر