شنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۳

دود قراردادهای ذلت بار رژیم به چشم مردم می رود

8:49:05 PM 1393/6/21
افزایش حجم مبادلات نفت در مقابل کالا میان رژیم ایران و روسیه
افزایش حجم مبادلات نفت در مقابل کالا میان رژیم ایران و روسیه
دولت آخوند حسن روحانی اخیراً یک قرارداد اقتصادی با روسیه بست که بنا بر اعتراف بعضی از رسانه های وابسته به باند رفسنجانی- روحانی، برنده آن اساساً روسیه است تا جایی که روزنامه آرمان وابسته به همین باند تحت عنوان ”ایران و روسیه گامی به پیش“ در مورد این قرارداد می نویسد: ”با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر روابط دو کشور در دو دهه گذشته به نظر می رسد هم چنان برنده این شرایط و این روابط فدراسیون روسیه است“
رسانه های این باند به حاتم بخشیهای رژیم در مورد چین هم اشاره می کنند که تیم قراردادهای یک طرفه، چین را از خوان یغمای ثروتهای مردم ایران متنعم کرده است.
همین روزنامه در مورد روابط گذشته رژیم با چین می نویسد: ”این بار نیز بعد از تجربه روابط با چین و منابع بی منتها و عظیم طرف چینی در مبادلات تجاری با ایران که یک بازی کاملاً یک طرفه به نفع چین را شکل داد می توان انتظار داشت (قرارداد با) روسیه نیز در چنین شرایطی قرار گیرد“
آنچه که از نوشته های رسانه ها و اظهارنظر کارشناسان وابسته به باند رفسنجانی- روحانی برمی آید این است که هدف رژیم از بستن قرارداد با روسیه، این است که بتواند با اتحادیه اروپا رابطه عادی و تجاری بر قرارکند.
دولت روحانی می خواهد از طریق بستن قرارداد با روسیه، ظرفیت ژئوپلیتیکی ایران تحت حاکمیت آخوندها را نشان بدهد تا از این ظرفیت ژئوپلیتیکی بتواند استفاده کند و پلی برای برقرار کردن رابطه با اتحادیه اروپا برقرار کند. زیرا رژیم به خوبی می داند روسیه ای که خود تحت فشار تحریمهای سنگین اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد، چنین ظرفیتی ندارد که بتواند در حل مشکلات اقتصادی رژیم و خصوصاً مشکلات ناشی از تحریم اتحادیه اروپا وآمریکا کمکی به رژیم در زمینه سر و سامان دادن به اقتصاد درهم شکسته اش بکند.
بنابراین اگر چه دولت آخوند روحانی قرارداد بزرگی با روسیه بسته است، هدف نهایی دولت او به فراست انداختن کشورهای اروپایی و برقراری رابطه اقتصادی با کشورهای عضو این اتحادیه است.
در این رابطه روزنامه وابسته به باند رفسنجانی - روحانی می نویسد: ”البته این نکته نیز قابل توجه است که با در نظر گرفتن تلاشهای کنونی برای حل اختلافات ایران با کشورهای غربی به ویژه آمریکا می توان انتظار داشت امضای این تفاهم نامه می تواند برای جمهوری اسلامی ایران فرصت چانه زنی بهتر و تعامل بهتر با شرکای تجاری خود نه تنها با روسیه و چین بلکه کشورهای اروپایی و آمریکایی فراهم آورد“. (آرمان 20شهریور93)
زیرا رژیم آخوندی و به خصوص باند رفسنجانی ـ روحانی، هدف اصلی اش قلاب کردن خود به غرب به ویژه در ابعاد اقتصادی است.
از نظر همین رسانه ها و کارشناسان حامی دولت چنان چه دولت روحانی بتواند روابط با کشورهای اتحادیه اروپا را ترمیم و بهبود بخشد ”امکان موفقیتش در دستیابی به اهداف در خصوص همکاری با شانگهای بیشتر خواهد شد“ (اعتماد 20شهریور 93)
چرا که به زعم نویسنده، علت پذیرفته نشدن رژیم به عنوان عضو رسمی توسط سازمان شانگهای به این خاطر است که رابطه رژیم با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خاطر برنامه هسته یی و تحریمهای این اتحادیه علیه رژیم خراب است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا مقررات سختی علیه برقراری رابطه اقتصادی توسط سایرکشورها با این رژیم وضع کرده اند. به این دلیل است که کشورهای عضو سازمان شانگهای رابطه سیاسی، اقتصادی وتجاری با اتحادیه اروپا را بر رابطه با رژیم ایران ترجیح می دهند و نمی خواهند با پذیرفتن رژیم به عنوان عضو این سازمان روابطشان را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خطر بیندازند.

صرف نظر از این که دولت روحانی با پیش بردن سیاست موازنه مثبت بتواند با تاراج منابع ملی مردم ایران برای رسیدن به هدف نهایی یعنی برقراری رابطه با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا برسد یا نرسد، آنچه که مشخص است نظام ولایت فقیه که در پروژه ضد ملی و ضد مردمی برنامه اتمی، صدها میلیارد دلار از اموال مردم ایران را به چاه ویل اتمی ریخت و مردم را در معرض فشار تحریمهای ناشی از این پروژه ضد مردمی و ضدملی قرارداد. اکنون نیز برای خلاصی از فشارهای تحریم، با سیاست خائنانه موازنه مثبت یک بار دیگر، به منابع وث روتهای مردم ایران چوب حراج می زند تاجایی که حتی رسانه های وابسته به باند رفسنجانی- روحانی هم اعتراف می کنند که در قرارداد با روسیه ”برنده این شرایط و این روابط فدراسیون روسیه است“.
از آنجایی که رژیم در وضعیت ضعف مطلق قرار دارد، به فرض این که بتواند روابط با کشورهای اروپایی رانیز بهبود بخشد، باز هم برنده این شرایط و این روابط اتحادیه اروپا است. زیرا رژیم در رابطه با این کشورها نیز چوب حراج به ثروتهای مردم ایران می زند وضمنا از قبل روابط با این کشورها، جیب عوامل و تجار وابسته به خود را نیز پر می کند.
بنابراین مردم ایران هم چنان که طی این 36سال توسط رژیم و ایادی آن تاراج شده اند درآ ینده نیز هم چنان چپاول می شوند وثروتهای آنها به یغما می رود واز برقراری رابطه رژیم با کشورهای دیگر اعم از اروپایی یا غیراروپایی، آنچه که برای مردم حاصل می شود چپاول بیشتر و فقر سیاهتر است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر