یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

کنفرانس در واشینگتن - خاورمیانه در بحران چالشها و فرصتها، تهدید رژیم ایران

1:00:28 PM 1393/6/16
کنفرانس در واشینگتن - شهریور 93


رامش سپهراد (از طرف جوامع ایرانیان مقیم آمریکا ”اویاک“ )
 
 

خانمها و آقایان صبح به خیر،
من رامش سپهراد هستم، و از طرف جوامع ایرانیان مقیم آمریکا ”اویاک“ به شما خوش آمد می گویم.
ما در این جا برای مراسم سالگرد شهادت عزیزانمان، 52 رزمنده دلیر آزادی، گرد آمده ایم، که طی حمله وحشیانه و شقاوت باری که به دست نیروهای عراقی در کمپ اشرف به ساکنان بی دفاع کمپ صورت گرفت قتل عام شدند.
بیایید فراموش نکنیم که مبارزه ما برای دموکراسی و صلح نه تنها با وجود قهرمانانش خود را به اثبات می رساند، بلکه افتخاراتش نیز مبین این حقانیت است. ما به 52 زن و مرد دلیر اشرفی درود می فرستیم، و به شجاعتشان و فداکاریشان برای میهن مان افتخار می کنیم، و از انسانیت و پایداریشان در مبارزه برای عدالت نیرو می گیریم. همانا مبارزه آنان مبارزه ماست و ما این مسیر را تا رسیدن به آزادی و دموکراسی ادامه خواهیم داد.
کارنامه دوران حکومت مالکی با طوماری از خشونت، فساد و مهمتر از همه سرسپردگی برای ملاهای ایران پر شده است. هم اکنون تقاضای محاکمه مالکی توسط سازمانهای حقوق بشری، سازمانهای غیردولتی بشر دوستانه، و متخصصان سازمان ملل در ژنو شروع شده است. کنگره آمریکا خیلی در مورد جنایات او در حق ساکنان اشرف و اذیت و آزار ساکنان لیبرتی در حال حاضر صحبت کرده است. با وجود این که چند روزی بیش به پایان دوران مالکی نمانده است، در 18روز گذشته نیروهای او جلوی ورود غذا، سوخت، دارو، و دیگر لوازم حیاتی مورد نیاز عزیزان ما در کمپ لیبرتی را گرفته اند.
در حالیکه عراق و کل منطقه شاهد خشونت، ترور، و وحشت فزاینده است، خیلی از ما با سؤالات بی پاسخ زیادی مواجه هستیم. ما امیدواریم در مراسم امروز بتوانیم پرتو نوری بر برخی از این مسائل بتابانیم، تا چشم انداز منطقه، و در نتیجه آینده کمپ لیبرتی برایمان کمی روشنتر شود.
برنامه ما امروز از دو قسمت تشکیل شده است. ابتدا ما برنامه خود را با مراسم یادبود 52 زن و مرد شجاع اشرفی شروع می کنیم. سپس در قسمت دوم برنامه ما، هیأت سخنرانان که از مقامات سابق دولت آمریکا تشکیل شده است، در مورد وضعیت و پیچیدگی شرایط در خاورمیانه و راههای برخورد با عراق و ایران صحبت خواهند کرد.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا
 
 

خانمها و آقایان،
ما امروز در سالگرد حماسه اشرف، گردهم آمده ایم تا زندگی و مبارزه آن قهرمانان اشرفی را گرامی بداریم و اعلام کنیم که پیام اشرف در یک کلام ایستادگی و مقاومت در برابر ارتجاع و استبداد و مبشرآزادی و استقلال ایران در یکی از خطیرترین و تاریک ترین دورانهای تاریخ ایران است.
دوران آخوندها به سر آمده است و دوران هزار اشرف آغاز شده است. پس درود بیکران به روح پرفتوح 52 شهید سرفراز 10شهریور که این مفاهیم و مصادیق حق و حقیقت را با جان خود جان بخشیدند.
آنها فدا و صداقت و وفا به عهد و خلق و خدا را عینیت بخشیدند. اگر این شیرزنان و این کوهمردان نبودند، چه الگو و سمبلی بود که به انسانیت معاصر شان و منزلت واقعی اش را اعطا می کرد؟
پس حاصل این خونها پیام و رزم و مقاومت هرچه بیشتر به مردم ایران بوده است. به آنها می گوید که ایران آزاد میسر و در دسترس است. با این چشم انداز شگفت آور، دیگر جایی برای فریب و شعبده بازی آخوندی نمی ماند. پس مدره نمایی روحانی، برخلاف ژستهای مشابه رژیم در گذشته، به هیچ کجا نرسیده و در عوض جنایات و اعدامهای افسارگسیخته بیش از پیش در معرض دید مردم ایران و جهان قرار گرفته است.
در عراق نیز، دست نشانده آخوندها، مالکی، بالاخره به سرنوشت تمام دیکتاتورها دچار شد. و در آن سو، مقاومت با اعتلای روزافزون مواجه شده و در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود.
آنچه هم اکنون در عراق رخ می دهد نتیجه دخالتهای رژیم ایران وهشت سال دیکتاتوری مالکی است. نمایندگان کنگره و بسیاری از شخصیتهای برجسته که این جا حضور دارند مستمراً به دولت هشدار داده اند که مالکی مزدور رژیم ایران است، سنیها را بی اعتماد کرده و گروه های شبه نظامی او توسط نیروی قدس آموزش می بینند. آنها جنایات شنیعی را مرتکب می شوند و به پاکسازی فرقه ای روی آورده اند. اما به این هشدارها توجهی نشد.
اکنون ما در شرایط خطیری هستم. دو اقدام مطلقاً ضروری هستند تا بتوان بحران عراق را به پایان رساند. نخست آن که باید متمرکز شد که از رژیم ایران در عراق در تمامی زمینه ها خلع ید شود. رژیم ایران کانون اصلی مشکل در خاورمیانه و به طور خاص در عراق بوده و هست و بخشی از راه حل نیست.
همان طور که بسیاری از شما می دانید ظرف هفته های گذشته، ساکنان لیبرتی زیر فشارهای فزاینده قرار داشته اند. در چند هفته گذشته، نوری مالکی در آخرین روزهای حکومتش یک محاصره سوخت، غذا و درمان پزشکی را بر ساکنان تحمیل کرده است. با این امید که فشار بیشتر منجر به تسلیم شدن آنها بشود. آنچه به همین اندازه ناراحت کننده است، بی عملی دولت آمریکا و ملل متحد برای پایبندی به تعهداتشان است.
حتی سکوت در برابر دخالتهای رژیم در عراق دستورالعملی برای فاجعه آفرینی است زیرا به رژیم ایران فرصت خواهد داد که نفوذ از دست رفته اش در عراق را بازسازی کند. آخوندها بیش از هر زمان دیگری ضربه پذیر هستند. اکنون وقت مناسبی است که به دخالتهای آنها در عراق پایان داده شود. اکنون وقت آنست که در مورد مسأله اتمی قاطع بود. دیگر نمی باید امتیاز داد، دیگر نمی باید تحریمها را شل کرد. اکنون وقت آنست که در کنار مردم ایران در حالی که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می کنند، قرار بگیریم.
با تشکر از همه شما

رامش سپهراد (از طرف جوامع ایرانیان مقیم آمریکا ”اویاک“ )
خانمها و آقایان، در چند دقیقه آتی، ما شاهد یک پیام عمیق و انگیزاننده از کرامت انسانی خواهیم بود این آکت کلمه اشرف را سمبلیزه می کند که هرگز آنچه را که شما خواهید دید، اجرا نشده است. این آکت نشان می دهد که کلمه اشرف برای مردم ایران و مردم سایر کشورها چه معنایی دارد.
”اشرف“ یک کلمه و اسم فارسی است که به معنی: شریفتر یا بزرگوارتر و پرارج تر است. در عربی نیز به معنی ”شریفترین یا با افتخارترین“ است. مسیحیان و مسلمانان هر دو به خاطر معنای این اسم شیفته آن شده اند... ..
”اشرف“ همچنین نامی است که رژیم ایران به خاطر وجودش و حماسه هایش از آن بسیار می ترسد. در سه دهه گذشته، اشرف سمبل مقاومت برای دموکراسی، آزادی، و امید برای ایرانیان بوده است. در حقیقت، به علت بی عدالتی مشترک، این اسم فرای مرزهای ایران نیز معنی پیدا کرده است. این نام به مرزهای عراق، سوریه، و دیگر کشورهای منطقه، و آنسوی دنیا، از جمله آمریکا نیز رسیده است.

امیر عمادی
 
 

من در سان دیاگو زندگی می کنم. من دارای درجه کارشناسی ارشد در مدیریت از دانشگاه مدیریت جهانی تاندربرد در آریزونا هستم. سال گذشته، در 10شهریور، پدرم، که 22سال او را ندیده بودم و 51 یک قهرمان دیگر در اشرف قتل عام شدند. آنها سه نسل مجاهدین را نمایندگی می کردند. تعهد و فدای آنها برای آزادی به مردم ایران برای پایداری انگیزه داد. آنها قهرمانان من بودند، آنها قهرمانان شما هستند، آنها قهرمانان ما هستند و ما به مبارزه آنها تا زمانی که ایران دوباره آزاد شود، ادامه می دهیم. اشرف منم، اشرف شمایید، بله، اشرف همه ماییم.

سعید سجادی
 
 

من یک دکتر و جراح پلاستیک هستم که در سه دفتر در ایالات کانزاس و میسوری کار می کنم. من به طور فعال از آرمان آزادی در ایران ظرف 30سال گذشته حمایت کرده ام. من عضو یک تیم پزشکان هستم که برای نجات جان اشرفیها به شدت تلاش کرده ایم. بنابراین، اشرف منم.

معصومه عطایی
 
 

من یک معلم مدارس عمومی در شهر لاودن هستم. وقتی من در حول و حوش خودم بی عدالتی و جنایات بی رحمانه و خشونت را توسط رژیم ایران و دولت مزدور نوری مالکی می بینیم، به خشم می آیم و عمیقاً منزجر می شوم. بنابراین هیچ انتخابی ندارم مگر آن که مانند اشرفی ها، برای یک ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت، مبارزه کنم. بنابراین، اشرف منم.

منصور لوایی
 
 

من یک زرتشی هستم. منشور کورش، یک سمبل ایران باستان اولین بیانیه حقوق بشر در جهان بود. مبتنی بر چنین آرمانی، اشرف بنیاد گذاشته شد تا حقوق و آزادیهای اقلیتهای مذهبی و قومی را احیاء کند. بنابراین، اشرف منم.

مریم میرزایی

 
 
من اهل آتلانتا و یک دانشجو در دانشگاه جورجیا هستم. اشرف به دانشجویان در سراسر جهان انگیزه می دهد که علیه رژیمهای دیکتاتوری به پاخیزند. من و هزاران دانشجو صدای آنها هستیم. و اشرف منم.

شیرین نریمان
 
 
من در سن 16سالگی به خاطر حمایت از مجاهدین دستگیر و زندانی شدم. خیلی از دوستان من اعدام شدند، بسیاری به اشرف پیوستند. خاطرات دوستان من و زندان به من انگیزه می دهند که صدای خواهرانم در ایران و اشرف باشم. اشرف منم.

ستاره ابوعلی
 
 
من یک دانش آموز 14ساله در ویرجینیا هستم. در ایران، بچه های هم سن و سال من در خیابانها برای امرار معاش کار می کنند. من صدای آنها و هزاران دختر دیگر خواهم بود که توسط این رژیم قربانی شده اند. و اشرف منم.

آمنه امانپور
 
 

من یک نرس متخصص بیهوشی هستم که در شهر رستون، ویرجینیا کار می کنم. من مادر دو فرزند هستم. 120هزار تن جان خود را در راه آرمان آزادی از دست دادند. یکی از آنها پدر من بود. در گرامیداشت خاطره او و همه کسانی که قبل از او بشهادت رسیدند، من راه او را ادامه خواهم داد. اشرف منم.

دنیا اخوان
 
 

من یک مسیحی هستم و از ساکنان کمپ لیبرتی حمایت می کنم. مسیحیان در ایران سرکوب می شوند. اشرف از مسیحیان حمایت می کند و بنابراین، اشرف منم.

کشیش دکتر یانگ
 
 

من یک کشیش هستم و در تلاش برای حمایت از اشرفیان شجاع که زندگی خود را وقف آزادی و عدالت کرده اند، پای می فشارم. اشرف منم.

شیرین کامیاب
 
 
 
 من یک زن کرد هستم کردها در ایران سرکوب می شوند اشرف از حقوق کردها دفاع می کند اشرف منم اشرف منم

پرفسور استیون اشنیبام
 
 
من یک وکیل حقوق بین الملل و پروفسور حقوق بین الملل در دانشگاه جان هاپکیز هستم. من مفتخر بوده ام که وکیل ساکنان اشرف و خانواده ها و عزیزان آنها، از جمله بسیاری در این سالن به مدت قریب به 11سال باشم. در این سالها، من آنها را به خاطر تعهد، پایمردی و یایداریشان بسیار تحسین کرده ام. اکنون که آنها را شناخته ام، خیلی خوشحالم که بگویم اشرفیها دوستان من هستند. من از حقوق آنها با بهترین توانایی ام، دفاع خواهم کرد. اشرف منم.

سولماز ابوعلی
 
 

من 9 بار قهرمان آمریکا و برنده مدال جهانی در رشته کاراته سنتی هستم و یک کاندیدای دکترا در رشته حل تخاصمات. من در ایران متولد شدم، جایی که زنان به عنوان شهروند درجه 2 محسوب می شوند و حتی مجاز نیستند که به استادیومهای ورزشی برای تماشای مسابقات بروند. من از زنان اشرف که مبارزه زنان برای برابری را رهبری می کنند، انگیزه می گیرم. بنابراین، اشرف منم.

سناتور تام دشل
 
 
متشکرم. از شما به خاطر این خیرمقدم محبت آمیز تشکر می کنم.
دوران، دوران تغییر در منطقه و جهان است. و تقریباً غیرممکن است که در مورد عواقب و پیامدهای این تحولات گزافه گویی کرد. عواقب آن برای کسانی که در این سالن هستند و مردم منطقه و نسلهای آینده آمریکا. به نظر می رسد که اتفاق نظر وسیعی وجود دارد که در این دوران تغییر، کار و تلاش شما سه هدف اصلی دارد. این اهداف عبارتند از: احترام بیشتر برای حقوق بشر، آزادی بیشتر، و ساختن یک ایران مبتنی بر جدایی دین از دولت و دموکراتیک برای اولین بار در تاریخ معاصر. دوم، ایجاد امنیت و ثبات بیشتر در منطقه از طریق کاهش ریسک شیوع تسلیحات هسته ای. و سوم، تأمین حفاظت و امنیت و آینده روشن تر برای ساکنان کمپ لیبرتی.
می خواهم چند دقیقه در مورد هر یک از این اهداف صحبت کنم. من هم مثل شما عمیقاً در رابطه با این که وضعیت حقوق بشر در ایران به طور فجیعی بدتر شده نگرانم. هیچ کس در این کشور نیست که بتواند در برابر افزایش و شمار شگفت آور اعدامها در ایران چشمان خود را ببندد. سال گذشته گزارش شد که شمار اعدامها نزدیک به 900 مورد بود، که شامل اعدامهای بسیاری از زنان در ملأعام می شد.
دومین هدف ایجاد امنیت و ثبات بیشتر در منطقه از طریق کاهش تهدید شیوع تسلیحات اتمی است. این هدفی است که همه باید به آن متعهد شوند. گزارشهایی که توسط سازمان مجاهدین خلق و سایرین افشا شده است همواره به آمریکا کمک کرده تا به این مشکل پراهمیت بپردازد. احتمال یک توافق طی مذاکرات اتمی در بهترین حالت نامعلوم است. کمتر از 90روز به ضرب الاجل 24نوامبر باقی مانده است و هنوز اختلافات قابل توجهی وجود دارد
برنامه عمل مشترک 24نوامبر بحثها و اختلافات نظر بسیاری را دامن زده است. اما اگر مذاکرات شکست بخورند، هیچ مخالفتی و جود ندارد که تحریمهای بیشتر و فشار اقتصادی مضاعفی علیه رژیم ایران اعمال خواهد شد.
هدف آخر موضوعی است که امروز توجه زیادی به آن شده است. و آن هم تأمین امنیت و سلامت و آینده ساکنان لیبرتی است که در شرایط زندان مانند زندگی می کنند. دولت ایالات متحده تعهداتی از جانب تمام مردم این کشور داده که باید به آنها عمل کند. اعمال شنیعی که از سوی دولت مالکی صورت گرفته و عدم تمایل سایر کشورهای دنیا برای حمایت و دفاع از ساکنان، نشان دهنده عدم واکنش جهانی نسبت به موارد فاحش نقض حقوق بشر است که آزار دهنده است.
مالکی دیگر در مسند قدرت نیست. اما دولت جدید نشانه های ناچیزی از بهبودی وضعیت به دست داده است. این بحران توجه بیشتر و راه حل پایدار را از جانب آمریکا طلب می کند. تنها راه تحقق این امر رهبری فعال تر از جانب آمریکا است.
آمریکا و جامعه جهانی باید تلاش بیشتری کنند تا از تغییر واقعی در آن کشور حمایت کنند. ما باید فشارهای بیشتری به رژیم ایران وارد کنیم تا از توانایی آن برای ساختن یک بمب هسته یی جلوگیری کنیم تا شیوع گسترده تر سلاحهای هسته یی در منطقه آغاز نشود.
ما باید به تعهدات خود نسبت به مردم داخل و خارج از ایران پایبند باشیم تا از آنها که در معرض نقض افزایش یابنده حقوق بشر بنیادین قرار گرفته اند حمایت و حفاظت کنیم. این کار سختی است. کار بسیار سختی است. اما تدی روزولت درست می گفت. در این دوران تغییر، این کار دارای ارزش بسیار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر