یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۳

افزوده شدن قابلیت تماس تصویری به وایبر!

در نسخه ٥ وایبر که به تازگی منتشر شده است علاوه بر قابلیت تماس تصویری، طراحی اپ در اندروید نوسازی شده و امکان فوروارد عکس هم به iOS افزوده شده است.
اپلیکیشن وایبر از جمله نرم‌افزارهای ارتباطی است که در میان کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران به طرز وسیعی کاربرد دارد. آسانی استفاده موجب شده است کاربران ایرانی از آن استقبال زیادی کرده و برای پیامک فرستادن و همچنین گفتگو با دوستان و بستگان داخل و خارج از کشور استفاده کنند. قابلیت آسان گروه سازی در این اپلیکیشن بدون هم به محبوبیت آن افزوده است. البته چنان‌که می‌دانیم فیلترینگ در ایران تابع هیچ قاعده‌ای نیست و باید امیدوار باشیم محبوبیت وایبر مقدمه فیلتر شدن آن نباشد.
با وایبر می‌توان پیام متنی و صوتی و عکس و ویدیو فرستاد و برخلاف اپلیکیشنی چون تانگو که شدت تبلیغات و پیام‌های اسپم در آن آزار دهنده شده است، در وایبر کاربر تقریبا با هیچ تبلیغات آشکاری مواجه نمی‌شود. وایبر همچنین بر خلاف اکثر اپلیکیشن‌های اخیرا محبوب دیگر، همچون اسکایپ عمل کرده و نسخه دسک‌تاپ و مک هم دارد.
 این اپلیکیشن اکنون با افزودن چند قابلیت دیگر به نسخه به روز رسانی شده خود، امکانات بیشتری برای ارتباطات در اختیار کاربرانش می‌گذارد. اما هنوز مساله نا امن این سرویس به دلیل عدم رمز‌گذاری داده‌ها در وایبر و تا پیش از این، در دسترس همگان بودن سابقه تمام تماس‌های وایبری همچنان مطرح است.
وایبر در نسخه جدید، امکان ارتباط ویدیویی را به سرویس خود افزوده است. به این ترتیب کاربر پس از برقراری تماس با فرد مورد نظر، روی آیکون دوربین در صفحه تماس کلیک کرده و بدین ترتیب تماس صوتی به تصویری تبدیل می‌شود. علاوه بر این امکان فوروارد کردن عکس نیز به نسخه جدید آی‌فون/آی‌پد وایبر افزوده شده است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند عکسی را که در وایبر دریافت کرده بدون رفتن به گالری دوربین و به طور مستقیم به یکی دیگر از دوستانش در وایبر ارسال(فوروارد) کند.
قابلیت جالب دیگری که به نسخه جدید افزوده شده است، امکان انتقال تماس به سایر دستگاه‌های کاربر است. به این ترتیب وقتی کاربر با گوشی هوشمند خود در حال گفتگوی صوتی یا ویدیویی با شخص دیگری است، می‌تواند در حین گفتگو، تماس خود را به وایبر نصب شده روی دسک‌تاپ یا مک خود منتقل کرده و از آن‌جا گفتگو را با طرف مقابلش ادامه دهد. طرف مقابل نیز همزمان چنین امکانی را در اختیار دارد.
وایبر تا پیش از این شماره‌های موجود در گوشی موبایل کاربران را برای یافتن شماره‌هایی که وایبر دارند جستجو می‌کرد و آن را به لیست تماس‌های وایبری کاربر اضافه می‌کرد. علاوه بر این کاربر می‌توانست خود شماره موبایل شخص خاصی را که در دفتر تلفن موبایلش ذخیره نشده مستقیما در وایبر جستجو کند. اکنون در نسخه جدید، امکان اسکن کردن QR (کد جستجوی سریع) برای یافتن شماره وایبر مرتبط با آن هم اضافه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر